Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات آموزشی و تربیتی دانش آموزان

(2 صفحه - از 60 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی ،دانش‌آموزان ،مشکلات آموزشی و تربیتی ،تدریس ،دلایل ضعف فراگیران در یادگیری ،جریان یاددهی و یادگیری ،جریان یاددهی و یادگیری مشخص ،تدریس معلم و یادگیری دانش‌آموزان ،یادگیری دانش‌آموزان و روش تدریس ،تربیتی دانش‌آموزان ،معلم ،قضاوتهای شتاب‌زده دسته‌بندی دانش‌آموزان ،امر یادگیری دانش‌آموزان و روش ،ارزشیابی و دسته‌بندی دانش‌آموزان ،ارزشیابی تکوینی ،ضعف ،یادگیری دانش‌آموزان مؤثر ،جریان ،اصلاح و تغییر روش تدریس ،کمک به جریانهای یاددهی ،اصلاح ،یادگیری فراگیر کمک ،شیوه‌های تدریس و مواد آموزشی ،عوامل مربوط به ضعف معلم ،ارزشیابی تکوینی مشخص ،ارزشیابی تکوینی در هدف ،ضعف معلم در تدریس ،روش ،توانایی ،هدف

خلاصه ماشینی:

"4-ارزشیابی به عنوان نظامی برای کنترل‌ کیفی که به موجب آن،در هر مرحله از جریان‌ یاددهی و یادگیری مشخص می‌شود که آیا این‌ جریان و فعالیت مؤثر و کارآمد بوده است یا خیر؟و اگر پاسخ منفی است،چه باید کرد که تا دیر نشده،جریان یاددهی و یادگیری به صورت‌ مثبت و مؤثری تغییر کند. اگر وظیفه ارزشیابی را کمک به جریانهای‌ یاددهی و یادگیری بدانیم و بخواهیم در بهبود وضع تدریس معلم و یادگیری دانش‌آموزان‌ مؤثر واقع شود،نباید فقط به آن نوع‌ ارزشیابی‌ها تکیه کنیم که وقتی کار از کار گذشته است،اتفاق می‌افتد،بلکه باید ارزشیابی هنگامی صورت گیرد که امر یاددهی، یادگیری در جریان است و فرصت برای اصلاح‌ و تغییر وجود دارد. در ارزشیابی تکوینی منظور این نیست که‌ به فراگیر صرفا نمره بدهیم و به آن قانع باشیم، بلکه با استفاده از نتایج امتحان می‌خواهیم به‌ یادگیری فراگیر کمک کنیم و هم فرآیند تدریس را به جهاتی سوق دهیم که وی به‌ مهارتهای لازم برسد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.