Skip to main content
فهرست مقالات

روشهای رویارویی معلم و شاگرد در کلاس

(6 صفحه - از 52 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : معلم، روشهای رویارویی معلم و شاگرد، دانش‌آموز، تربیت، رفتار، والدین، روش، تمرین، شاگرد در کلاس، مشکل

خلاصه ماشینی:

"در هر حال،در اینجا می‌کوشیم تا با بررسی جنبه‌های‌ گوناگونه مسألهء،این نکته را دریابیم که چرا پایان یک روز تدریس برای برخی معلمین ما با ناراحتی و زجری این چنین همراه است و آنها را تا این اندازه خسته،ناتوان و دلسرد می‌کند؟ با مشکلات معلم در کلاس چه باید کرد؟ (به تصویر صفحه مراجعه شود) یکی از مهمترین دلایل خستگی معلم در کلاس،درگیری با انواع گرفتاریها و مشکلاتی است که دانش‌آموزان برای او بوجود می‌آوردند. (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول فوق بیانگر انی نکته است که‌ وظیفه و نقش معلم در رابطه با مشکلات‌ دانش‌آموز با نقش او در رفع مشکلات‌ کلاسی خودش،تفاوت دارد و می‌توان از مقایسهء انی موارد،به نتایج زیر دست یافت: 1-قبل از هر چیز،معلم وظیفه دارد که‌ رفتار دانش‌آموزان را به محدودهء خاص خود هدایت کند و حرکات و رفتارهای آنها را متناسب با چهارچوب موردنظر خود،منظم‌ سازد. در واقع‌ بیشتر معلمها تبدیل به ماشینی شده‌اند که از آغاز تا پایان وقت کلاس به ارائه و انتقال‌ پیامهای پیشنهادی،امری،آموزنده و غیره، می‌پردازند!مقایسه بین اینگونه معلمها و (به تصویر صفحه مراجعه شود) ماشین انتقال پام چندان هم بی‌ربط و نامتناسب نیست،چرا که معلمین ما در کنترل دقیق والدین و معلمان پیشین خود، آنچنان تربیت شده‌اند که بدون لحظه‌ای‌ اندیشیدن و دقت در نتیجهء گفتار و اعمالشان، چنین پیامهایی را صادر می‌کنند و بدین ترتیب،روز بروز در نظر دانش‌آموزان‌ بیشتر شبیه به ماشین پیام دهنده می‌شوند!"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.