Skip to main content
فهرست مقالات

تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش

نویسنده:

(3 صفحه - از 17 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : تغییر بنیادی نظام آموزش ،نظام آموزش و پرورش ،معلم ،سال سابقهء تدریس ،نظام ،تغییر ،معلم دبیرستان ،طرح تغییر بنیادی نظام آموزش ،تغییر نظام ،علمی ،دانش‌آموز ،محتوا ،معلم راهنمایی ،نظام موجود مقطع دبیرستان ،تغییر نظام آموزشی ،کمبود ،ساختار ،عدم ضرورت تغییر بنیادی نظام ،تعیین مقاطع تحصیلی ،نظام آموزش و پرورش کشور ،عدم توجه معلم و دانش‌آموز ،نظام آموزشی کشور ،اشکالات نظام موجود ،تغییر نظام آموزشی کشور ،اصولی ،معلم ابتدایی ،اعضای طراح نظام موجود ،نظام آموزشی کشور توجه ،اشکالات عمدهء نظام آموزشی ،طرحها

خلاصه ماشینی:

"عمده‌ترین مسئله‌ای‌که‌ در تعیین و تشریح این معنی ما را یاری خواهد کرد و درحقیقت کانال دستیابی به پاسخ‌ ضرورت یا عدم ضرورت تغییر بنیادی نظام‌ آموزش و پرورش می‌باشد،کشف،بیان و بررسی اشکالات و تنگناهای موجود است. اگر به خاطر داشته‌ باشید،در آغاز این سلسله مطالب،سئوال شده‌ بود که به نظر شما نظام آموزش و پرورش یعنی‌ چه؟هرچند بحث ما بیشتر پیرامون مسائل و مشکلات موجود است،اما بد نیست به چند پاسخ از سئوال فوق توجه شود. *معلم دبیرستان با 16 سال سابقهء تدریس: تغییر نظام عبارت است از دگرگونی بنیادی در آموزش و پرورش که مبتنی بر نیازهای واقعی‌ کشور به نیروی انسانی متعهد و متخصص‌ باشد. *معلم راهنمایی با 6 سال سابقهء تدریس: دگرگونی بنیادی در قوانین و آئین‌نامه‌ها و مواد درسی و جذب صحیح دانش‌آموز در مقاطع‌ مختلف،و تربیت معلم؛آنچنان‌که شایستهء جمهوری اسلامی‌باشند و در تمام موارد هدف‌ اصلی الله باشد. *معلم ابتدایی با یک سال سابقهء تدریس: نظامی که نیرویی را پرورش دهد و این نیرو بتواند بعد از مدت دوازده سال از قوه به فعل‌ درآید،ارزشی ندارد و باید دگرگون شود. نکتهء قابل‌توجه در این پرسشنامه‌ها این‌ است که اکثریت قریب به اتفاق در پاسخ به این‌ سئوال که آیا تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش کشور ضروری است؟گفتند:«بله»و اما در پاسخ به این سئوال که مهمترین‌ ایرادهایی که به نظام کنونی آموزش و پرورش‌ دارید،کدامند؟پاسخهای مشروحتر و گاه‌ پراکنده‌ای ارائه شده است که عمده‌ترین آنها به شرح زیر می‌باشد: *معلم راهنمایی با 6 سال سابقهء تدریس: 1-دروس بایستی جذابیت بیشتری داشته‌ باشد و دانش‌آموزان را به فکر و عمل وادار کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.