Skip to main content
فهرست مقالات

ویژه نامه آموزش ابتدایی: صامتها و مصوتها

نویسنده:

(5 صفحه - از 35 تا 39)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان ،تدریس ،کلمه‌هایی ،خواندن و نوشتن ،ویژه‌نامه آموزش ابتدایی ،معلم ،صامتها و مصوتها ،آموزش ابتدایی صامتها و مصوتها ،نوشتن زبان فارسی به دانش‌آموزان ،زبان فارسی ،خواندن و نوشتن زبان فارسی ،تمرین ،زبان فارسی به دانش‌آموزان پایه ،ابتدائی ،روش خواندن و نوشتن ،تدریس درسهای بعدی لزومی ،آموزش زبان فارسی به‌آن بخش ،روش ،دانش‌آموزان پایه اول ،حروف صامت خوانده‌شده ،کشیده گفتن ،صداهای زبان فارسی ،پایه اول ابتدائی ،تدریس کشیده گفتن ،صداها بیش از حد لزوم ،روش ترکیبی ،لزومی ،صداهای هر بخش ،مشکلی ،خوانده‌شده

خلاصه ماشینی:

"اگر همهء کلمات از دو،سه و یا چهار صدا تشکیل شده باشند، تعیین صداهای هر کلمه کار نسبتا آسانی خواهد بود،ولی همیشه چنین‌ نیست و اغلب کلمات از تعداد بیشتری صدا تشکیل شده‌اند و مشخص‌ نمودن صدای آنها نه‌تنها برای کودکان شش‌ساله،بلکه برای‌ بزرگسالانی که می‌خواهند خواندن و نوشتن را بیاموزند نیز کار مشکلی است. معلمان با تجربهء پایه اول ابتدائی به این نتیجه‌ رسیده‌اند که اگر در مهرماه موفق شوند بخش کردن،کشیده گفتن‌ صداهای هر بخش و مشخص نمودن آن صداها(صوت‌آموزی)را به‌ دانش‌آموزان خود به خوبی یاد دهند،تقریبا مقدار زیادی از کار تدریس‌ را انجام داده‌اند و در بقیهء سال زحمت چندانی ندارند. اگر هر درس را از ابتدا به‌طوری که تقریبا همهء دانش‌آموزان آن را به‌ خوبی یاد بگیرند تدریس نماییم،در تدریس درسهای بعدی لزومی‌ ندارد کلماتی که در درسهای قلب خوانده شده است و دانش‌آموزان (به تصویر صفحه مراجعه شود) خواندن و نوشتن آن را می‌دانند برای چندمین‌بار بخش کرد،یا کشیده‌ گفت و صداهای آن را معین نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.