Skip to main content
فهرست مقالات

نگرشی کوتاه به غزوه بنی قریظه (2)

نویسنده:

(18 صفحه - از 100 تا 117)

کلید واژه های ماشینی : یهودیان ،بنی‌قریظه ،رسول خدا ( ص ) ،زن ،اسلام ،اعدام ،سیره ابن هشام ج ،یهودیان بنی‌قریظه ،حکم ،مدینه ،قرآن ،جنگ ،تفسیر ،غزوه بنی‌قریظه ،یهودیان بنی ،شعر ،مردان ،قبیله ،بنی‌قریظه تسلیم حکم رسول خدا ،پیامبر ( ص ) ،اعدام دسته‌جمعی یهودیان بنی‌قریظه ،بررسی اعدام مردان بنی‌قریظه ،بنی‌قریظه ( ،کشتن ،اعدام دسته‌جمعی مردان بنی‌قریظه ،ابن هشام \ ابن هشام ،تاریخ ،فریقا تقتلون ،یهودیان بنی‌قریظه قبیله‌ای از قبائل ،بنی قریظه

خلاصه ماشینی:

"جواب؛اولا:اینها با رسول خدا(ص)پیمان بسته بودند که علیه رسول خدا و ملسلمین‌ فعالیتی نکرده و به دشمنان اسلام هم کمک نکنند و اگر به این قول و پیمان خود وفا نکردند پیامبر(ص)در ریختن خون آنان و ضبط اموال و اسیر کردن زن و فرزندانشان،دستش باز خواهد بود،چون یهودیان قول هر گونه مساعدت را به کفار قریش داده بودند و قرار بود کفار از خارج شهر و اینها از داخل شهر به مسلمین حمله برند و وقتی هم رسول خدا کسی را برای تحقیق حال،نزد آنان فرستاد آنها رسول خدا(ص)را دشنام دادند و بعلاوه ایشان شه مدینه را در غیاب‌ حضرت رسول(ص)نا امن کردند،لذا پیمان خود را عملا زیر پا گذاشتند. رابعا:قبلا گفتیم که رسول خدا(ص)پس از اطلاع از پیمان شکنی آنها چند نفر را برای‌ تحقیق و اتمام حجت نزد آنها فرستاد ولی آنان نه اینکه از این کار پشیمان نشده بودند بلکه به‌ حضرت ناسزا و دشنام هم گفتند،آیا گروهی که اینطور آشکارا خیانت کند و کیان حکومت‌ الهی را در معرض نابودی قرار دهد و بعد هم آن‌طور گستاخی کند و به مقدس‌ترین افراد بشر ناسزا بگوید،دیگر راهی برای عطوفت و مهربانی باقی گذاشته است؟!4 اشکال سوم: در نحوه کشتن اینها اختلاف است. (4)پاورقی در صفحه 116 اولا:اختلاف بدین صورت نیست،زیرا تمامی مورخین و مفسرین اعدام‌ دسته جمعی و در حضور حضرت را نوشته‌اند واقدی هم اول همین را نقل میکند ولی بعد میگوید سران طائفه اوس خواستند عملا بفهمانند که از این جریان ناراحت نیستند از حضرت درخواست‌ کردند چند اسیر بدهد تا خود آنها گردن بزنند،رسول خدا(ص)تعدادی از اسراء را فرستاد در چندین محله از قبیله اوس،که خود آنها یهودیان را گردن زدند که قریب ده نفر بودند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.