Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت آموزشی: توانیها و ویژگی های مدیریت آموزشی

نویسنده:

(6 صفحه - از 6 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : مدیر ،مدیریت آموزشی ،اطلاعات ،سازمان ،تخصصی ،دانش ،توانایی ،مهارتهای ،شغلی ،رفتار ،آموزش و پرورش ،مدیریت آموزشی توانایی‌ها ،دانش تخصصی مدیریت آموزشی ،ویژگیهای مدیریت آموزشی ،درک ،اجتماعی ،توانایی‌ها و ویژگیهای مدیریت ،فرد ،محیط ،دانش عمومی ،مدیر آموزشی ،ویژگیهای مدیر ،توانایی‌های بلوغی ،دانش و اطلاعات ،درک روابط منطقی پدیده‌ها ،دانشی عمومی و تخصصی ،مدیریت آموزش و پرورش ،مسائل ،مهارتهای فنی ،ویژگیهای مدیر آموزشی

خلاصه ماشینی:

"منظور از دوره‌های تخصصی این است که فرد را در جریان یک دسته رفتارهای برنامه‌ریزی‌ شده قرار بدهیم تا بتواند مسائل تکراری‌ روزمره و تخصصی شغل خود را حل کند؛به‌ عنوان مثال یک بنا،تعمیرکار تلویزیون و یا پرستار یک بیمارستان باید بتوانند به ترتیب به‌ ساختن خانه،برطرف کردن عیوب تلویزیون و مراقبت و پرستاری از بیماران بپردازند. در خیلی از کشورهای جهان،معلمان و مدیران باید به‌عنوان یکی از مسائل عادی‌ شغلی خود،در فواصل زمانی معین،در امتحانات خاصی شرکت کنند تا صلاحیت‌ درکی و دانشی عمومی و تخصصی آنها و اینکه‌ آیا واقعا دارای تحرک و پویایی لازم هستند، مورد تأیید قرار گیرد. امید آن است که آموزش و پرورش جامعه ما نیز به بررسی جدی‌تر این‌ مسئله بپردازد و با در نظر گرفتن همهء جوانب، پیشنهادات لازم و همین‌طور زمینه‌های مناسب‌ را برای ارتقاء کمی و کیفی دانش عمومی و تخصصی معلمان و مدیران فراهم سازد. سازمان آموزشی مدرسه دارای تکنولوژی‌ خاص خود است که با مسائل سمعی و بصری‌ و نظایر آن ارتباط دارد و باید مدیر از این امکانات آگاه باشد. آیا قوانین و مقررات کار و حقوق اجتماعی و شغلی کارمندان و کارگران‌ یا معلمان نباید رعایت شود؟و آیا بدون توجه به‌ علم حقوق مدنی و نظایر آن می‌توان قوانین و مقررات را اجرا و اعمال کرد؟مدیر،مسئول‌ برقراری ارتباط با دانش‌آموزان،معلمان، اولیاء و کارکنان است و خود این جریان نیز به‌ اطلاعات وسیعی از روابط انسانی،سخن‌دانی‌ و منطق نیاز دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.