Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات رفتاری (2)

نویسنده:

(7 صفحه - از 28 تا 34)

کلید واژه های ماشینی : مددکار ،اعضاء ،مشکلات ،دختران ،منیژه ،نیره ،جوان ،اعضاء گروه ،کلاس ،دختران جوان ،مشکلات رفتاری ،مسائل ،خوب ،دانش‌آموزان ،مددکاری گروهی ،جلسهء ،کار ،خانم دانشجوی مددکاری ،دوست خوب ،گوشه‌گیری ،عضو جدید ،روش مددکاری گروهی ،کمک ،ادامه گزارش دانشجوی مددکاری اجتماعی ،مشکلات فردی اعضاء گروه ،مددکاری گروهی مطرح ،مسائل دختران جوان ،جلسات بحث گروهی ،جامعه ،مسئله جوانان دانش‌آموز

خلاصه ماشینی:

"برای آسان شدن پیگیری‌ مطالب مربوط به شمارهء قبل،ابتدا مشخصات اعضاء گروه را ذکر می‌نماییم: (به تصویر صفحه مراجعه شود) (برای رعایت اصل رازداری حرفه‌ای اسامی اعضای گروه تغییر داده شده است) جلسهء دوم:23/1/66 موضوع جلسه:علل گوشه‌گیری و انزوا در جوانان گزارش دانشجوی مددکاری ساعت 30/10 صبح،جلسه با حضور چهار نفر از اعضاء تشکیل شد. اگر فرض کنیم که اقدام مددکار در مورد اجازه‌ دادن به مریم برای شرکت در گروه،نوعی‌ روش برای آشنا کردن عضو جدید با گروه‌ است،باز هم بهتر بود به عضو جدید اعلام‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) می‌کرد که خودش را معرفی نماید؛در ضمن‌ بهتر بود که به دیگر اعضاء هم می‌گفت که‌ خودشان را معرفی نمایند؛ ولی در گزارش مددکار چگونگی‌ جذب عضو جدید(مریم-ل)در گروه‌ دختران نیامده است و اگر این رفتار در گروه،نرم بشود،گروه در جلسات بعدی‌ نمی‌تواند به هدفهای تعیین شده از قبل، برسد. دلیل آن هم این است که اعضاء گروه‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) بعد از حدود چهار هفته به وضعیتی‌ می‌رسند که نسبت به هم،نوعی اعتماد نسبی‌ پیدا می‌کنند و در خضور اعغضاء می‌توانند بخشی از مسائل خصوصی و یا مشکلاتی‌ که آنها را رنج می‌دهد و نمی‌توانند برای‌ هرکس بگویند را،در گروه مطرح کنند. نقش رهبری را در شرایطی می‌توان به نیره-م سپربد که‌ برای مریم-ل که با اولین جلسه به گروه‌ علاقمند شده است نیز نقشی در خور او پیدا (به تصویر صفحه مراجعه شود) شود که تأمین‌کنندهء خواسته‌هایش باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.