Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی مواد و روش آموزشی معلم توسط دانش آموز

نویسنده:

(6 صفحه - از 6 تا 11)

کلید واژه های ماشینی : ارزشیابی مواد و روش آموزشی ،ارزشیابی ،معلم ،دانش‌آموز ،روش آموزشی معلم ،اطلاعات ،نگرش ،نمره‌های ،مقیاس ،نگرش منفی ،کارایی معلم و مواد آموزشی ،روش ،فرم ،جمله‌ها ،روش تدریس ،مواد آموزشی ،احکام ،کارایی معلم ،میانگین ،نگرش مثبت ،برنامه و روش تدریس معلم ،جمله‌ها بیانگر نگرش مثبت ،ارزشیابی ارتباط مواد آموزشی ،رفتار ،دانش‌آموزان می‌تواند اطلاعات ،کارایی معلمان در امر تدریس ،کلاس ،اصلاح روشها و برنامه‌های درسی ،ارزشیابی از کارایی معلم ،ارزشیابی سطح کارایی معلم

خلاصه ماشینی:

"ارزشیابی مواد،و روش آموزشی‌ معلم توسط دانش‌آموزان نوشتهء دکتر حسن باشا-شریفی (به تصویر صفحه مراجعه شود) در میان ما معلمان،رسم بر این است که‌ نتایج فعالیتهای آموزشی خود را از راه‌ ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تغییر رفتار شاگردان مورد بررسی و قضاوت قرار دهیم. از آنجا که‌ هدف اساسی ارزشیابی فراهم آوردن‌ اطلاعاتی است که در تصمیم‌گیریهای آموزشی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد،چنانچه این‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) اطلاعات از منابع گوناگون به دست آید، احتمالا از اعتبار بیشتری برخوردار خواهد بود. داوری بی‌طرفانهء دانش‌آموز به‌عنوان یکی از ملاکهای مهم ارزشیابی از کارایی معلم و مواد آموزشی،به معلم و برنامه‌ریزان آموزشی کمک‌ خواهد کرد تا در جهت اصلاح روشها و برنامه‌های درسی بکوشند،از سوی دیگر، ایجاد فرصتهای لازم برای دانش‌آموزان به‌ منظور اظهارنظر دربارهء روشها و برنامه‌های‌ آموزشی،به تحکیم روابط انسانی بین معلم و شاگرد می‌انجامد. 2-سپس نمره‌های همه شاگردان را جمع‌ کرده،حاصل جمع را به تعداد شاگردان تقسیم‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) کنید تا میانگین نگرش شاگردان نسبت به‌ کارایی معلم به دست آید."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.