Skip to main content
فهرست مقالات

توانایی ها و ویژگی های مدیریت آموزشی (قسمت پنجم)

نویسنده:

(5 صفحه - از 15 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : مدیر، توانایی، زیردستان، اعتماد، مدیریت آموزشی، جاذبه و دافعه، بصیرت، سازمان، اعتماد به نفس، نیروهایی

خلاصه ماشینی:

"از طرف دیگر تمام عواملی که‌ منجر به شناخت می‌شوند،درجهء اعتماد مدیر به‌ زیردستانش را تعیین می‌کنند،که این مسئله به‌ نوبهء خود عامل بسیار پراهمیتی است. 2-اثربخشی گروهی:قبل از آنکه مدیر خواسته باشد مسئولیتهایی را به زیردستانش‌ تفویض کند باید آنها را بشناسد و بداند که آیا آنها توانایی کار گروهی و قابلیت تفویض‌ اختیار را دارند و یا اینکه اعضای گروه تا چه‌ حد به‌طور مؤثر باهم کار می‌کنند. در چنین حالتی، مشارکت دادن افراد به علت ضیق وقت دچار (به تصویر صفحه مراجعه شود) اشکال می‌شود و مدیریت،بیشترین اقتدار را برای گرفتن تصمیمات پی‌درپی دارد. مدیر رهبر باید از جهتی خون‌گرم و از جهت دیگر خون‌سرد باشد،خون‌گرمی به‌ معنی خوب با مردم رابطه برقرار کردن و با آنها جوشیدن و در میان آنها بودن است و نهایتا خون‌گرمی باعث جذب افراد بیشتر می‌شود. مدیر (به تصویر صفحه مراجعه شود) باید هنگام دشواریها به خود تلقین کند که اولین‌ وظیفهء او حفظ آرامش و برخوردی منطقی با مسئله است. برای تمرین باید اعتماد به نفس داشت و قبل از هر سخنرانی‌ روی موضوعات و مطالب خود فکر کرد و آنها را در یک صفحه کاغذ تنظیم نمود. اگر به فردی که در موضوعی استعداد دارد گفته شود که استعداد ندارد و او هم بالاخره این ادعا را قبول کند،از نظر پیشرفت تحصیلی و موفقیت در کارها دچار اشکال خواهد شد. تا زمانی که یک روانکاو نتواند اعتماد یک‌ بیمار روانی را به خود جلب کند و به او اطمینان دهد که برای او و آینده‌اش تهدیدی به‌ حساب نمی‌آید،نمی‌تواند با بیمارش رابطهء (به تصویر صفحه مراجعه شود) صمیمی و درستی داشته باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.