Skip to main content
فهرست مقالات

وقوع تضاد در کلاس درس (روانشناسی)

مترجم:

(6 صفحه - از 52 تا 57)

کلید واژه های ماشینی : معلم ،کلاس ،تضاد ،دانش‌آموزان ،وقوع تضاد در کلاس درس ،نوجوانان ،اعمال قدرت ،معلم و شاگرد ،جریان روابط معلم و شاگردی ،پیام ،رفتار ،تربیت ،قدرت ،روش ،رفتار دانش‌آموز موجب تضاد ،اداره ،خواسته‌ها ،کلاس درس با شرایطی مواجه ،دانش‌آموزان موجب ایجاد تضاد ،روابط ،مشکل ،جریان ،معلمان در کلاس درس ،روشهای رویارویی معلم و شاگرد ،اعمال قدرت معلم ،روانشناسی وقوع تضاد در کلاس ،روشهای برخورد معلم ،روش ادارهء کلاس درس ،روش اعمال قدرت ،حالت

خلاصه ماشینی:

"در واقع از معلمانی که‌ ادعا دارند می‌خواهند دانش‌آموانی مستقل و (به تصویر صفحه مراجعه شود) باشخصیت،مؤدب،منظم،و شجاع داشته‌ باشند باید سئوال نمود که چگونه از بچه‌ها چنین توقعی دارند؟آیا در شرایطی که وحشت‌ و ارعاب و زور حاکمیت داشته باشد،می‌توان‌ از استقلال ش0صیت و شجاعت دم زد؟اینها و مواردی نظیر آن نشان می‌دهند که نحوهء رفتار با نوجوانان بسیار متفاوت بوده و نمی‌توان‌ اینگونه کلاسها را نیز با همان روش کلی‌ «اعمال قدرت»اداره نمود. به عبارت دیگر اگر معلمان ما از خود بپرسند که«را به کلاس‌ درس قدم نهاده‌ام و چرا تدریس می‌کنم؟»، «چرا گاهی در کلاس خود با مشکل مواجه‌ می‌شوم؟»،«چه کسانی به‌عنوان دانش‌آموز در کلاس من حضور یافته‌اند و چه نیازهایی‌ دارند؟»،؛چه رابطه‌ای باید میان من و دانش‌آموزانم حاکم باش؟»و نهایتا اینکه‌ «چگونه می‌توانم آنچه را که قصثد دارم،به‌ دانش‌آموزان انتقال دهم و از همراهی و مشارکت آنها بهره‌مند شوم؟»آنگاه می‌توانند راه‌حل مناسب و روش صحیح برخورد با انسانهایی که همچون او نیازهای روحی و عاطفی متعددی دارند و خود را به او سپرده‌اند تا تعلیم و تربیت‌شان را به عهده داشته باشد را بیابند؛و شاید ساده‌ترین جواب برای تمامی‌ این پرسشهای درونی این باشد که معلم و شاگرد باید در محیطی آرام و جوی دوستانه و در عین حال سرشار از ادب و احترام متقابل به‌ حقوق یکدیگر،با همکاری و تفاهم کامل،در جریان آموزش و تربیت شخصیت قدم بگذارند و از ساعاتی که در کلاس می‌گذرانند،حداکثر (به تصویر صفحه مراجعه شود) استفاده صحیح را ببرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.