Skip to main content
فهرست مقالات

مشکلات رفتاری دانش آموزان

نویسنده:

(6 صفحه - از 62 تا 67)

کلید واژه های ماشینی : منیژه ،اعضاء ،کلاسهای ،بازدید ،موزه ،مدرسه ،دانشجو ،صحبت ،مشکلات رفتاری دانش‌آموزان ،نیره ،اعضاء گروه عضو کتابخانه مجتمع ،بیکاری ،کتاب ،اعضاء گروه ،همهء اعضاء گروه عضو ،هفتهء ،احساس ،کار ،شرکت در کلاسها ،اوقات فراغت ،خوب ،فکر ،شروع ،فرهنگ ،جلسات بحث گروهی ،زندگی ،نقش ،دانشجوی کارورز همرا‌ه اعضاء گروه ،جلسات گروه هم شرکت ،بازدید موزه‌ها

خلاصه ماشینی:

"منیژه گفت:«یکی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) از عواملی که می‌تواند باعث این مسئله شود، از هم گسیختگی خانواده و جدایی و طلاق‌ والدین از یکدیگر است که در جلسهء قبل‌ دربارهء آن صحبت نشد. » سپس ادامه داد:«خانم یک برنامهء مناسب‌ برای اوقات فراغت ما،دیدن موزه‌هاست و اگر موافق باشید،با اعضاء گروه یک روز را به‌ بازدید موزه‌ها برویم. او در این‌ نقش مطابق معیارهای جامعهء خود را موفق‌ می‌یابد و اگر یا اخراج از مدرسه یا ترک‌ تحصیل به هر علت که باشد،این نقش را از دست بدهد،برایش روشن نیست که چکاره‌ است؟کیست؟چه آینده‌ای دارد؟و چون برای‌ این سئوالات جوابی ندارد،دچار ناامنی‌ می‌شود و چنانچه مشاور و مددکار و یا مؤسساتی برای راهنمایی این‌گونه افراد در محل نباشد،ممکن است او در جستجوی‌ نقش‌هایی جایگزین و کسب امنیت روانی- اجتماعی به تلاش‌های مختلفی دست بزندو چون جوان است و خام،اگر در مسیر اسیب‌های اجتماعی قرار گیرد،احتمالا به‌ بزهکاری کشیده خواهد شد. منیژه گفت:«شاید دلیل آن این است که‌ چون همهء ما جوان هستیم و در سن ازدواج،آن‌ غرفه بیش از جاهای دیگر نظر ما را جلب‌ کرد. البته‌ سعی می‌کنیم که این بازدید را هم داشته باشیم، اما چون قرار است هفتهء دیگر مدرس اخلاق و احکام در مجتمع حاضر شود و کلاس آغاز گردد،بهتر است که شما هم شرکت داشته‌ باشید. دانشجو در پایان گزارش‌های خود اقدام‌ به ترسیم«گروه نگار»(سوسیوگرام)از گروه‌نمود که به صورت زیر است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) در این«گروه نگار»،فاطمه-ط تنها از طریق مریم-ل با گروه ارتباط دارد و مریم-ل با همهء آنها ارتباط دارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.