Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش نویسندگی عمومی

نویسنده:

(3 صفحه - از 14 تا 16)

کلید واژه های ماشینی : نویسندگی، معلم، هنر، فعالیت شکل‌یافته انسانی آفرینشی، فن، نوشتن، قلم، رانندگی، دانش‌آموز، معلم عزیز در نوشتن جواب

خلاصه ماشینی:

"اما راستی،فردا که دانش‌آموز برای شنیدن نظرات معلم و گرفتن نوشته‌اش می‌آید چه بگوید؟او- معلم عزیز-اصلا نمی‌داند که این نوشته‌ در چه قالبی نوشته شده است؟زیبا به نظر می‌آید ولی به کدام علل و به خاطر کدام‌ عناصر زیبایی‌شناسی؟ضعف‌های عمدهء قلم‌ نویسنده-آن دانش‌آموز-کدامند؟راستی‌ اگر این دانش‌آموز و عده‌ای دیگر،از این‌ پس هرگاه دستی به قلم بردند و مطلبی‌ نوشتند و برای نظرخواهی نزد او آوردند،چه‌ بکند؟ نفس راحت از او برنمی‌آید. ناگفته پیداست که‌ هیچکس با خواندن مقالات مربوط به‌ نویسندگی،نویسنده نخواهد شد و به قولی، همچنان‌که هیچ‌کس با خواندن کتاب راهنمای‌ رانندگی راننده می‌شود،بلکه برای راننده‌ شدن باید پشت فرمان بنشیند و نه یک بار بلکه‌ بارها دستورهای رانندگی را به کار بندد؛ هیچ‌کس نیز صرفا با خواندن فنون دبیری، نویسندگی نمی‌آموزد. اما تولستوی،هنر را یک فعالیت انسانی و عبارت از این دانسته است که انسان آگاهانه و به یاری علائم مشخصه ظاهری،احساساتی را که خود تجربه کرده است،به دیگران انتقال‌ دهد؛به‌طوری که این احساسات به ایشان‌ سرایت کند و آنها نیز آن احساسات را تجربه‌ نمایند و از همان مراحل حسی که او گذشته‌ است،بگذرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.