Skip to main content
فهرست مقالات

مهدی (علیه السلام) از نگاه اهل سنت

نویسنده:

(14 صفحه - از 71 تا 84)

کلید واژه های ماشینی : امام حسن عسگری علیه‌السلام، ولادت مهدی علیه‌السلام، اهل سنت، مهدی علیه‌السلام، امام، فرزند حسن عسگری علیه‌السلام، حضرت مهدی علیه‌السلام، فرزند امام حسن عسگری علیه‌السلام، محمد امام حسن عسگری علیه‌السلام، حدیث

مقاله حاضر، نگاهی است کوتاه به معرفی و شناسایی حضرت مهدی علیه‌السلام . هدف از این مقاله، اثبات ولادت مهدی علیه‌السلام و تعیین مصداق آن حضرت است. انتخاب این موضوع از آن جهت شایان توجه است که امروزه شبهاتی در باره اصل ولادت آن حضرت مطرح شده و علاوه بر کتابها و مقالات مستقلی که در این باره نوشته شده است، چندین سایت اینترنتی نیز برای تخریب شخصیت حضرت مهدی علیه‌السلام و تحریف منابع اصیل اسلامی فعالیت جدی دارند. از این رو، بر پژوهش‌گران و محققان اسلامی لازم است در برابر چنین اقداماتی ساکت ننشسته و قلم و زبان خود را در دفاع و حمایت از ریشه‌دارترین مسأله اسلامی و امیدبخش‌ترین عنصر اعتقادی شیعه، به کار گیرند.

خلاصه ماشینی:

"» (1) ، گفته‌اند: از آنجا که حدیث مذکور مورد اتفاق علمای مسلمین (اعم از شیعه و سنی) است کمتر کسی است که به وجود امام منتظر معتقد نباشد، و ما معتقدیم که مهدی علیه‌السلام ، صاحب عصر و زمان است و در شهر سامراء متولد شده و سرمایه نبوت و وصایت و امامت به او منتهی است، و حکمت الهی اقتضا می‌کند سلسله امامت را تا روز قیامت حفظ کند؛ زیرا عدد ائمه بعد از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله به مقتضای حدیث معتبر و معروف در صحیحین الخلفاء بعدی اثنا عشر کلهم من قریش، محصور و معلوم است که همان دوازده نفر از قریش می‌باشند. (3) همچنین علی بن محمد علوی از تبارشناسان قرن پنجم هجری، پس از ذکر ولادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و وجه تسمیه لقب آن حضرت به عسکری، در این باره می‌نویسد: ابو محمد (حسن عسکری) وفات کرد و فرزندش از نرجس، نزد خواص و معتمدین اصحابش، معلوم بود، و ما بزودی جریان ولادت و اخباری که درباره او شنیده‌ایم را نقل خواهیم کرد، و مؤمنان بلکه همه مردم در اثر غیبت او مورد آزمایش قرار گرفتند و جعفر بن ______________________________ 1 - همان، ص 235، باب 45."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.