Skip to main content
فهرست مقالات

مینیاتور ایرانی

نویسنده:

(2 صفحه - از 36 تا 37)

کلید واژه های ماشینی : مینیاتورهای ایرانی ،هنر ،نقاشی ،ایرانی ،تزئین ،اسلام ،شیوه‌های حجاری و نقاشی دوره ،ترکیب‌بندی اسلیمی و خطائی ،سبک روش نقاشیهای ایران ،سبک و شیوه دوره هخامنشی ،نفوذ ترکیب‌بندی اسلیمی ،سبک ،دیوار داخلی مسجد شیخ لطف‌الله ،اسلیمی ،خطوط ،اروپا ،عربی ،مسجد ،ابتکار در خطوط عربی ،مسجد شاه اصفهان نقش اسلیمی ،تزئین کتب خطی ،کلمه ،نقاشی دوره ساسانی با ابتکاراتی ،هنر عربی بدست‌آمده ،نقوش تزئینی اروپائی ،نقش اسلیمی بر گنبد شیخ ،مینیاتورهای ایرانی از قرون ،برگهای تزئینی و نقاشی ،کاشیهای مسجد شاه اصفهان نقش ،کلمه مینیاتور

خلاصه ماشینی:

"اکنون که دانستیم مینیاتورهای امروز ایران همان نقاشیهای تحول یافته قبل از نفوذ هنر غرب یعنی نقاشی کلاسیک اروپا و بالاخره سبک امپرسیونیزم و به دنبال آن شیوه‌های مدرن اروپا می‌باشد، لازم است بدانیم که مکاتب مینیاتورهای ایرانی از قرون بعد از اسلام آغاز می‌گردد زیرا هنر قبل از اسلام که حجاری های عظیم و کاشی و سفال و بسیاری از آثار باستانی آن دوران باقیمانده ثابت می‌کند که نقاشیهای بزرگ دیواری و کتب و غیره نیز وجود داشته لکن به علت طول زمان از بین رفته و کمترین اثر نقاشی روی دیوارها یا روی پوست و چرم و غیره بدست نیامده است. کلمه اسلیمی در اصل همان اسلامی است که هنرمندان ایرانی برای ترکیب بندی تذهیب اختراع نمودند و چون قبل از اسلام وجود نداشته و در دوره‌ای ابتکار شده که ایرانیان مسلمان شده بودند لذا نام اسلیمی به آن دادند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.