Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیمات متوسطه در کشور فرانسه

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعلیمات متوسطه در کشور فرانسه، تعلیمات، فنی، دبیرستان، اطفال، مدارس، حرفه‌ای، استعداد، کلاس، دانش‌آموزان، تحصیلات مقدماتی استعدادهای اطفال، دورهء مقدماتی برنامهء دبیرستان، زبان، تربیت، دورهء مقدماتی، صنعتی، کشور فرانسه مقدمات آموزش، دورهء اول دبیرستان، مدارس متوسطه، معلمین، زبان فرانسه، کلاس نهائی تعلیمات متوسطه، کلاسهای دورهء آزمایش و راهنمائی، تغییر رشتهء تحصیلی آماده، قبیل مؤسسات تشکیل دورهء آزمایشی، رشتهء تحصیلی، علمی، زبان زندهء خارجی دانش‌آموزان، تعلیم و تربیت، آموزش

خلاصه ماشینی: "هدف نهائی تحولی که در سال 1959 در این کشور بعمل آمد عبارت از تعیین سازمانی‌ بود که بتواند برای همهء افراد صرفنظر از جنس و اصل و نسب خانوادگی و محل سکونت و شرایط اقتصادی و غیره تعلیم و تربیتی بمقتضای استعداد و لیاقت آنها فراهم کند زیرا با توجه بلیاقت‌ و استعداد ذاتی و فردی،اطفال را در هر کشوری می‌توان به طبقهء زیر تقسیم کرد: 1-کسانیکه توانائی ادامهء تحصیلات طولانی را که منتهی بتحصیلات عالیهء دانشگاهی‌ می‌شود دارند و در آینده بدنبال مشاغلی می‌روند که احتیاج باطلاعات و معلومات علمی و فنی‌ وسیع دارند. aptiude professionnel le(CAP) (4)- Enseignement professionnel long دبیرستانهای حرفه‌ای‌1دو کلاس اول این قبیل مؤسسات تشکیل دورهء آزمایشی را می‌دهند و برنامهء مناسبی دارند که علاوه بر تکمیل معلومات قبل استعداد و قابلیت فردی اطفال را ارزش‌یابی‌ می‌کنند-پس از دورهء مقدماتی برنامهء دبیرستان برحسب رشته‌های متعدد و مختلف(اجتماعی- اقتصادی-صنعتی-و فنی)تغییر می‌کند بعضی از مؤسسات اختصاص بتعلیم یک رشتهء مخصوص‌ دارند و در بعضی دیگر ممکن است چندین رشته وجود داشته باشد. مدارس صنعتی‌2-این قبیل مدارس در نواحی مختلف کشور و با در نظر گرفتن‌ احتیاج و استعداد و موقعیت خاص منطقه بوجود آمده‌اند و از نظر سازمان اداری توسط مؤسسات‌ صنعتی-خصوصی-اطاقهای بازرگانی-سندیکاها و سازمانهای حرفه‌ای کشور اداره می‌شوند و وزارت فرهنگ در کار آنها نظارت دارد مدت تحصیل در این قبیل دبیرستانها پس از طی دورهء آزمایش سه سال است و دارای شعب متعدد می‌باشند که حرف مختلف مربوط بفعالیت مخصوصی را تعلیم می‌دهند من باب مثال صنایع مربوط بفلزکاری-چرم و دباغی‌عساختمان-عکاسی-صنایع‌ یدی و غیره."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.