Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیمات متوسطه در کشور فرانسه

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تعلیمات متوسطه در کشور فرانسه، فنی، دبیرستان، اطفال، مدارس، حرفه‌ای، استعداد، کلاس، دانش‌آموزان، تحصیلات مقدماتی استعدادهای اطفال

خلاصه ماشینی:

"هدف نهائی تحولی که در سال 1959 در این کشور بعمل آمد عبارت از تعیین سازمانی‌ بود که بتواند برای همهء افراد صرفنظر از جنس و اصل و نسب خانوادگی و محل سکونت و شرایط اقتصادی و غیره تعلیم و تربیتی بمقتضای استعداد و لیاقت آنها فراهم کند زیرا با توجه بلیاقت‌ و استعداد ذاتی و فردی،اطفال را در هر کشوری می‌توان به طبقهء زیر تقسیم کرد: 1-کسانیکه توانائی ادامهء تحصیلات طولانی را که منتهی بتحصیلات عالیهء دانشگاهی‌ می‌شود دارند و در آینده بدنبال مشاغلی می‌روند که احتیاج باطلاعات و معلومات علمی و فنی‌ وسیع دارند. aptiude professionnel le(CAP) (4)- Enseignement professionnel long دبیرستانهای حرفه‌ای‌1دو کلاس اول این قبیل مؤسسات تشکیل دورهء آزمایشی را می‌دهند و برنامهء مناسبی دارند که علاوه بر تکمیل معلومات قبل استعداد و قابلیت فردی اطفال را ارزش‌یابی‌ می‌کنند-پس از دورهء مقدماتی برنامهء دبیرستان برحسب رشته‌های متعدد و مختلف(اجتماعی- اقتصادی-صنعتی-و فنی)تغییر می‌کند بعضی از مؤسسات اختصاص بتعلیم یک رشتهء مخصوص‌ دارند و در بعضی دیگر ممکن است چندین رشته وجود داشته باشد. مدارس صنعتی‌2-این قبیل مدارس در نواحی مختلف کشور و با در نظر گرفتن‌ احتیاج و استعداد و موقعیت خاص منطقه بوجود آمده‌اند و از نظر سازمان اداری توسط مؤسسات‌ صنعتی-خصوصی-اطاقهای بازرگانی-سندیکاها و سازمانهای حرفه‌ای کشور اداره می‌شوند و وزارت فرهنگ در کار آنها نظارت دارد مدت تحصیل در این قبیل دبیرستانها پس از طی دورهء آزمایش سه سال است و دارای شعب متعدد می‌باشند که حرف مختلف مربوط بفعالیت مخصوصی را تعلیم می‌دهند من باب مثال صنایع مربوط بفلزکاری-چرم و دباغی‌عساختمان-عکاسی-صنایع‌ یدی و غیره."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.