Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت آموزشی یعنی مهارت در روابط انسانی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : معلمان ،مدیر ،مدرسه ،کارکنان مدرسه ،مدیر مدرسه ،جک ،برنامه ،کلاس ،عقاید ،مدیریت آموزشی ،کوشش ،میل ،کارکنان مدرسه یاری ،اجتماعی ،معلمان قدیمی ،کارکنان آموزشی مدرسه ،آزادمنشی ،هیأت کارکنان مدرسه ،کار ،سبب ،هیات کارکنان مدرسه ،ارزش ،خدمت ،سبب می‌شود کارکنان ،معلمان جوان ،معلمان قدیمی کیفیت یاری ،مدیر مدرسه کوشش ،اجتماعی جک کوشش ،می‌توان معلم ،قدیم مدیر مدرسه

خلاصه ماشینی:

"مدیر مدرسه در کوششی که برای اطلاع‌ از نظریات دیگران معمول می‌دارد باید طوری اقدام کند که توجه عمیق او به نظریات و نصایح‌ آنان دلالت بر تعهد او یا گروه در قبول آنها نباشد یا بکار نبستن نظریات و نصایح ارائه‌شده حمل بر بی‌اعتباری فرد صاحب نظر نگردد. هرگاه انواع مختلف کوشش‌ و خدمت آموزشی موردنظر و قبول افتد معلمان جوان یا مسن یا تازه‌کار هریک برای توانائی‌های‌ خاص خود محلی در غنی ساختن برنامه خواهد یافت بی‌آنکه از دیگران حق اظهارنظر سلب شود معلمان قدیمی می‌توانند سبب حفظ سنن و مداومت آن در برنامه شوند در حالیکه معلمان جوان موجبات‌ تحرک عقاید نو و تازه را فراهم می‌سازند. باید از خود سئوال کند که آیا از متوجه شدن معلمان به او برای جواب و راه‌حل امور لذت می‌برد و خوشحال می‌شود؟آیا او میل دارد که کارکنان مدرسه هرچه او می‌گوید انجام دهند؟آیا او حاضر است مسوولیتی را که‌ هیأت کارکانان مدرسه برای او تعیین می‌کند بپذیرد؟آیا او مستعد و آماده است از تصمیماتی که‌ توسط گروه گرفته می‌شود اظهار نارضایتی بکند؟آیا او کوشش دارد که از طریق ادارهء جلسات شورای‌ معلمان بر آنها نظارت کامل بنماید؟ هرگاه جواب پرسش‌های فوق مثبت باشد او باید معلوم کند چرا برنامهء آموزش ضمن‌ خدمتی را که در مدرسه اجرا کرده‌اند تابحال موفق به ایجاد اعتقاد به مبانی و روش‌های دموکراسی‌ در معلم خودکامه و مستبد نشده است. او باید برنامهء آموزش ضمن خدمت را بررسی نماید و معلوم بدارد که آیا تابحال معلمان‌ و فلاسفه ایرا که می‌توانند اصول و مبانی دموکراسی را برای هیأت کارکنان مدرسه تشریح و تعریف‌ کند بمدرسه خود دعوت کرده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.