Skip to main content
فهرست مقالات

مسائل روانی درباره نقاشی کودکان

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : نقاشی، کودک، نقاشی کودکان، اطفال، نقاشی انسانهای ماقبل تاریخ، نقاشی اطفال، ترسیم، استعداد، محقق نقاشی اطفال کودکان، بدن، سن، نمره‌های، مسائل روانی دربارهء نقاشی کودکان، سن معین ابعاد نقاشی اطفال، مرحله، شیئی، استعداد نقاشی، بدن انسان، مقایسهء نقاشی کودکان با نقاشی، بوسیلهء، مطالعات دربارهء استعداد نقاشی، مطالعات، مقایسه، انسان، ترسیم کودکان، طفل بوسیلهء مطالعهء آثار ترسیمی، نقاشی اطفال کودن، نقاشی اطفال و نقاشی، تحول، نقاشی اطفال طبیعی مقایسه

خلاصه ماشینی: "کلاپارد Claparede در سال 1907 طرحی همانند طرح لامپرخت تهیه کرد ولی‌ هدف تحقیقات کلاپارد کاملا متفاوت بود چون لامپرخت شباهت‌ها و تفاوت‌های نژادی را مورد نظر قرار داده بود در حالی که کلاپارد میخواست با بررسی مراحل مختلف ترسیم کودک رابطهء بین استعداد عقلانی و استعداد نقاشی را پیدا کند برای تحقق بخشیدن به این نظریه«ایوانت» نقاشی شاگردان چهار ناحیهء سوئیس را مورد مطالعه قرار داد و به نسبت آموزش فنی و هنری،صحت‌ ابعاد و غیر آن بهر نقاش نمره‌ای داد و بعد نتایج بدست آمده را با نظریهء معلمان دربارهء استعداد بین شاگردان و همچنین نمره‌های درسی آنان مقایسه کرد و باین نتیجه رسید که رابطهء نزدیکی‌ بین نمره‌های تحصیلی شاگردان و نمره‌های نقاشی آنان وجود دارد. «لوکه»مراحل مختلفی در ترسیم کودکان مشخص کرده است: 1-مرحلهء( Rcalisme Ludique )که طفل قصد نشان دادن چیزی را بوسیلهء آنچه که‌ میکشد ندارد و فقط این کار برای او یکنوع بازی است ولی با وجود این یکروز کودک متوجه‌ میشود که آنچه کشیده است می‌تواند نشان‌دهندهء یک شیئی حقیقی باشد و توجه او بمعنایی که‌ نقاشی او می‌تواند داشته باشد جلب میشود ولی معنایی که برای نقاشی خود قائل میشود باز هم کاملا جنبه بازی دارد و آنچه را که رسم کرده است آزادانه تفسیر میکند ولی کم‌کم خطوطی که میکشد متشکل میشوند مثلا به یک دایره که گربه می‌نامد ناگهان خطی بعنوان دم اضافه میکند و در اینجا است که اولین روابط بین تصویر ذهنی شیئی و تصویر حقیقی آن بوجود می‌آید و در حدود سن‌ سه سالگی کودک قبل از کشیدن شکل قصد خود را اظهار میدارد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.