Skip to main content
فهرست مقالات

بحث فنی در تدریس الفبا

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : الفبای ،کلمه ،تعداد اصوات لهجهء زبان مطابقت ،املای ،معلم ،تعداد حروف الفبای فارسی ،اصول صوتی ،لهجهء زبان فارسی مطابقت ،حروف نیمه صدا ،حروف الفبا با تعداد اصوات ،شاخ ،تلفظ ،الفبای فارسی با تعداد اصوات ،تعلیم نوشتن معلم حروف ،تعلیم ،حروف صدادار و نیمه صدا ،زبان ،تعلیم حروف گنگ بوسیله اصول ،تعلیم الفبای فارسی ،حروف صدادار ،الفبای فارسی ،طریقهء اتصال حروف ،علامت ،حروف نیمه صدا و حروف ،املای صوتی و املای تاریخی ،تلفظ صدای گنگ خارج ،حروف گنگ ،تعلیم خواندن و نوشتن ،نیمه صدا و حروف دسته ،محصلین

خلاصه ماشینی:

"باین منظور برای تعلیم خواندن و نوشتن‌ در مرحلهء اول کلمه‌هایی را انتخاب میکنند که در ترکیب آن صداهای گنگ‌ وجود نداشته باشد یعنی حروفی که کلمه از آنها تشکیل یافته حروف صدادار و نیمه صدا باشند و از میان کلمه‌های یک‌بخشی انتخاب میکنند تا تعداد صوت کمتر از دو و بیشتر از سه نباشد. در کلمه‌ دوم حرف(ش)در اول کلمه و حرف(خ)در آخر کلمه قرار گرفته و در کلمهء سوم‌ حرف(خ)در اول کلمه و حرف(ش)در آخر کلمه میباشند و بالنتیجه بوسیله سه‌ حرف سه کلمه آموخته شده و طریقهء اتصال حروف نیز برای محصلین روشن گردیده‌ است برای نمایش عملیات این درس ما بوسائل تدریس احتیاج داریم و وسایل‌ عبارتند از تخته سیاه-گچ-کارتهای حروف-مداد-دفتر شطرنجی. کارتهای حروف چیست؟اگر اشکال مختلف حروف را روی کارتهای مقوایی چاپ‌ کنیم و این کارتها را در دسترس معلم و دانش‌آموزان بگذاریم باین وسیله محصلین‌ پس از آنکه دانستند که در کلمهء تجزیه شده چند صوت وجود دارد و برای نوشتن آن‌ چند حرف باید داشته باشند امکان دارند حروف مورد لزوم را از میان کارتهای‌ حروف بیابند و پهلوی هم بگذارند و بخوانند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.