Skip to main content
فهرست مقالات

تجدید نظر در برنامه های تحصیلی

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : تجدیدنظر، تجدیدنظر در برنامه‌های تحصیلی، معلم، برنامه‌های تحصیلی، آموزش، آموزش و پرورش، اجتماعی، تعلیماتی، تربیتی، احتیاجات، مدرسه، گرفتن مقتضیات اجتماعی، اقتصادی، اطفال، کودک، تغییر برنامه‌ها، تعلیم و تربیت، اصلاح برنامه‌های تعلیماتی مستلزم تجدیدنظر، اصلاح، تجدیدنظر در برنامه‌های آموزشی، کشورهای تجدیدنظر در برنامه‌های تحصیلی، تجدیدنظر در برنامه‌های تعلیماتی، کار تجدیدنظر در برنامه تعلیماتی، روش تجدیدنظر در برنامه‌های تحصیلی، گرفتن مقتضیات محیط، تغییر هدف تعلیم و تربیت، گرفتن تحولات اجتماعی و اقتصادی، شوراهای، مقتضیات اجتماعی کشور، روش تجدیدنظر در برنامه‌ها

خلاصه ماشینی: "در سودان برنامهء تعلیماتی مبنی بر این فرضیه است که اکثریت اطفال‌ توانایی ادامه تحصیلات طولانی را ندارند بنابراین باید حداکثر استفاده را از مدت تحصیل در مدرسه بنمایند و هدف برنامه تعلیماتی تنها آموختن خواندن و نوشتن نیست بلکه باید اثر مداوم و قاطعی در پرورش شخصیت اطفال هم داشته باشد بدین ترتیب هر کشوری با در نظر گرفتن مقتضیات اجتماعی،اخلاقی،سیاسی و اقتصادی هدف خاصی را در تنظیم یا تجدیدنظر در برنامه‌های تحصیلی خود تعقیب‌ می‌کنند که اهم آنها را به شرح زیر می‌توان خلاصه کرد: 1-برنامه تعلیمات ابتدایی باید تا سرحد امکان جوابگوی احتیاحات‌ طفل در مرحله رشد و تکامل فردی او باشد و در عین حال او را برای ادامهء تحصیلات‌ بعدی آماده سازد. برای اقدام به چنین‌ کاری باید از نمایندگان اطاق بازرگانی،اولیاء دانش‌آموزان،نمایندگان‌ سندیکاها،کارشناسان تربیتی،معلمان باتجربه،صاحبان صنایع،روحانیان، مسئولان امور آموزشی و کلیهء اشخاصی که بنحوی از انحاء در امر آموزش و پرورش‌ دخالت دارند دعوت بعمل آورد که شوراهای دائمی تشکیل دهند و این مسئله را با دقت و با مطالعه تحولات اجتماعی،علمی و فنی مورد بررسی و مداقه قرار دهند بدیهی است که محتویات برنامه‌های تحصیلی در کشورهای مختلف با در نظر گرفتن مقتضیات اجتماعی،اقتصادی و فرهنگی تغییر می‌کند و نمیتوان برنامهء تحصیلی یک کشور مترقی را برای کشوری که در حال توسعه است تجویز نمود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.