Skip to main content
فهرست مقالات

لزوم بررسی دایم در برنامه های تعلیماتی (امتحانات نهایی و متوسطه در انگلستان)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : امتحانات، دبیرستان، امتحانات نهایی، وزارت آموزش و پرورش، دانش‌آموز، برنامه‌های تعلیماتی امتحانات نهایی، داوطلب، امتحانات GCE، امتحانات نهایی و متوسطه، تصحیح

خلاصه ماشینی:

"هریک از 9 سندیکا انتخابات را مستقل از یکدیگر انجام می‌دهد چه بسا که سطح سؤالات امتحانی و حتی مقررات قبولی و سایر موارد مربوط بامتحانات‌ یک سندیکا با سندیکای دیگر بکلی از نظر نوع و کیفیت و روش تفاوت زیاد دارد این رویه گاهی مورد بحث و انتقاد ملایمی نیز قرار می‌گیرد. سندیکا پس از تعیین هیئت‌های طرح‌کنندگان سؤالات از هر هیئت‌ یکنفر را که ارشدیت دارد برای هر درس بعنوان«سرژوری»انتخاب مینماید، هر سرژوری پس از وصول پاکت‌های سؤال که ممکنست از نقاط مختلف کشور باشد آنها را باز و بررسی میکند در اینجا دو حالتزیر ممکنست پیش بیاید: الف:هیچکدام از سؤالات ارسالی را باتوجه بآسانی و مشکل بودن آن‌ یا از نظر انطباقش با برنامه‌ها و یا از نظر سلیقهء شخصی خود نمی‌پسندد،در این صورت از متقاضیان دیگر دعوت می‌شود که سؤال‌ها را طرح و ارسال دارند و این‌ امر آنقدر تکرار میشود تا او قانع گردد،بدیهی است در مورد تعویض‌ طراحان سؤال پاداش افرادی که سؤالات آنها مورد قبول واقع نشده‌ پرداخت می‌گردد. در ماه جولای سال گذشته یکی از روزنامه‌های مهم و معروف لندن مقاله‌ای‌ زیر عنوان«چرا 9 امتحان؟»منتشر کرد که در محافل فرهنگی و حتی غیر- فرهنگی مورد بحث قرار گرفت،دسته‌ای معتقد بودند که امتحانات هر دبیرستان‌ در خود دبیرستان و زیر نظر وزارت آموزش و پرورش و فارغ از اینهمه تشریفات‌ انجام گیرد(در کشور بلژیک بهمین طریق امتحانات نهایی صورت میگیرد) دستهء دیگر عقیده دارند که تهیهء 9 نوع سئوال چون نمیتواند یکنواخت و در یک‌ سطح باشد طبعا تبعیضی بین جوانان در نقاط مختلف کشور ایجاد مینماید بهتر است که امتحانات نهایی مانند کشور فرانسه یکسره متمرکز گردد و سؤالات از یک مرکز برای تمام کشور ارسال شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.