Skip to main content
فهرست مقالات

تحلیلی از واقعیت عدد و شماره با دست (پیشنهاد یک روش محسوس در تعلیم جدول ضرب با انگشتان)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : انگشت ،شن ،تطابق ،تطابق یک‌بیک ،شکل شن در تطابق یک‌بیک ،شی‌ء ،بندهای انگشت ،روش محسوس در تعلیم جدول‌ضرب ،شن بصورت مفهوم ذهنی ،برش ،درین‌جا ،رومی ،تعلیم جدول‌ضرب با انگشتان ،انگشت دست چپ ،جوهر مفهوم عدد ترتیب ،شکل برش و شکل شن ،انگشت دست راست ،مفهوم ،علم ،بوسیلهء نیازمندی انسان ،انسان ،مجموعه ،نحو ،مجرد ،شی‌ء با بندهای انگشت ،ذهنی ،کشف ،نمایش ،بوسیلهء ،نیازمندی

خلاصه ماشینی:

"اما واقعیت علم شما را از نظر تحلیل روانی عبارتست از: جایگزین ساختن یک شی‌ء ذهنی که عدد است در برابر یک شی‌ء یا اشیاء عینی بصورت«نسبت دادن هر شی‌ء از مجموعه‌یی به شی‌ءای از مجموعه‌ی دیگر» که آن را تطابق یک‌بیک نام می‌گذارند-در تطابق یک‌بیک(برش)و(شن) نقش عدد ذهنی را داشته‌ند چه شکل برش و شکل شن در تطابق یک‌بیک یا جایگزین‌ یک‌بیک اهمیتی نداشته است،اصل وجود یک شی‌ء است که در برابر شی‌ء دیگر قرار داده شده باشد. اولا از رومیها،عاجزتر در شمارهء اعداد کمتر ملتی شناخته شده است ملتی‌ که اگر می‌خواست مثلا میلیون را بنویسد باید تا زور می‌داشت با حرف M کاغذ و یا تخته را پر کند چنین قدرتی را در محاسبهء اعداد نداشت گذشته از اینکه‌ خود آقای نویسنده،قانون این محاسبه را بیان نکرده است که مثلا اگر می‌خواست(7؟6)یا حاصل ضرب شش و هفت را که هردو عددی بزرگتر از(5) هستند بدست بیاورد بچه نحو باید عمل کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.