خلاصه ماشینی:
لزوم توجه بروشهای جدید تدریس هنگام تجدیدنظر در برنامه تحصیلی مهدی غروی لزوم توجه بروشهای جدید تدریس هنگام تجدیدنظر در برنامهء تحصیلی درین مقاله دربارهء مطالب زیر بحث شده است:ارتباط افکار و عقاید- ایجاد همآهنگی میان جوامع و ملل از لحاظ روشها-عدم تکافوی وسایل ارتباطی قدیم-دربارهء وسایل جدید-نارسایی برنامههای فعلی-هماهنگی با نظام جدید نعلیماتی در جهان امروز-اخذ و پذیرفتن روشهای جدید بر چه اصولی باید مبتنی باشد؟سرمایهگذاری در راه تحقق روشهای جدید-تحول براساس تجدیدنظر در برنامههای تحصیلی و مهارت در بکرابردن روشها و وسایل جدید آموزشی.
اما اکنون وضع این چهار عامل مهم تغییر کرده است؛دانش،معلومات و اطلاعات موردنیاز بشر بشدت افزایش یافته است و کسی که بخواهد زندگی متوسطی داشته باشد،برای کسب مهارت و بدستآوردن حرفه باید در حدود ثلث یا ربع عمرش را صرف یادگیری کند اشخاص عادی و معمولی نیز ناچارند که روزی چند ساعت محدود از زندگی خود را خواهینخواهی به اخذ معلومات جدید اختصاص دهند.
اکنون که در آستانه تحول جدید،لزوم تجدیدنظر در برنامههای تحصیلی بسختی احساس میشود،باید کاری کرد که پایههای اساسی برنامههای تحصیلی بروی اصول صحیحی استوار گردد،بدونشک یکی از این اصول استفاده از امکانات جدید برای تدریس بهتر و یادگیری بیشتر است.
اکنون که به پیروی از تحولات اجتماعی و اصولی،اصلاح و تجدیدنظر در برنامههای تحصیلی نیز آغاز شده است میتوان بمنظور همآهنگی با نظام جدید تعلیماتی در جهان امروز،استفاده از وسایل و روشهای سمعی و بصری را نیز یکی از پایههای جدید دانست و برنامهها را برین پایه استوار کرد.