Skip to main content
فهرست مقالات

آموزش و پرورش جدید چه می گوید

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : آموزش و پرورش جدید، معلم، تربیت، تعلیم و تربیت، دانش‌آموزان، طفل، اجتماعی، کلاس، امتحانات، مدارس، تدریس، روش تدریس، استعداد، آموزش و پروش، محیط مدرسه بزندگی اجتماعی عادت، روش، کلاس درس، روش تعلیم و تربیت، دبیر، عادت، هدف تعلیم و تربیت، روش تربیتی، وظایف، نظام تعلیم و تربیت، تعلیم و تربیت قدیم، روشهای جدید آموزش و پرورش، هدفهای آموزش و پرورش جدید، مدارس جدید روش کار، زندگی، فعالیت

خلاصه ماشینی: "دانش‌آموزان هرروز مواد مختلفی را فرامی‌گیرند،از کلاس ریاضی‌ بکلاس جغرافی و از آنجا بکلاس زبان خارجه میروند و در هر جلسه مشتی مطالب خشک و مجرد می‌آموزند بدون اینکه کوچکترین ارتباطی بین تدریس‌ و تعلیم این مواد وجود داشته باشد در صورتیکه میتوان با ایجاد هم‌آهنگی بین‌ تعلیم و تدریس مواد مختلف نوعی تمرکز ذهنی در اطفال بوجود آورد و از خستگی‌ دماغی آنها جلوگیری کرد،این عمل انجام نخواهد شد مگر اینکه معلمان‌ مختلف با یکدیگر تماس و همکاری نزدیک داشته باشند،چه‌بسا اتفاق می‌یافتد که معلم ریاضی بدون درنظرگرفتن تکالیف زبان خارجه،وظایفی سنگین برای‌ دانش‌آموزان تعیین میکند که انجام آن از توانایی دانش‌آموز خارج است‌ بهترین ترتیب معلمان سایر دروس فقط به پیشرفت کار خود میاندیشند و بناله‌ و استغاثهء دانش‌آموزان هم توجهی ندارند و در نتیجه فعالترین دانش‌آموزان‌ پس از مدتی خسته و وامانده میشود و از کار و درس و تحصیل بیزار میگردد- و حال آنکه در صورت همکاری و اشتراک مساعی بین دبیران هر کلاس و تشکیل‌ شورای دبیران لااقل ماهی یکبار و مشورت در طرح برنامهء تدریس،این عیب‌ اساسی نرتفع و محصول کارها کلا رضایتبخش خواهد بود مثلا در صورتیکه‌ قرار است جغرافیای امریکا در کلاس تدریس شود معلم نقاشی میتواند مناظر مربوز باین کشور را موضوع کار قرار دهد،معلم ادبیات راجع بشعرا و نویسندگان این مملکت و معلم تاریخ در مورد تحولات تاریخی و انقلابات و بالاخره هنرآموز موسیقی دربارهء موسیقی و هنر این کشور توضیحاتی بدهد و در این مدت با نمایش فیلمها و سخنرانیها،تشکیل نمایشگاه کتاب و بالاخره‌ بازدید از موزه‌ها و مؤسسات دیگر آنچه را که مربوط بامریکا است بدانش‌آموز بیاموزند،مسلم است که در اثر این اشتراک مساعی و همکاری افکار دانش‌آموزان‌ تمرکز بیشتری پیدا کرده و از همهء فعالیتها نتیجهء مطلوب عاید خواهد شد و مسلما اطلاعاتی که بدین‌ترتیب جمع‌آوری شود و درسی که با این روش آموخته‌ شود دیرتر از یاد خواهد رفت،البته این روش برای معلمایجاد فعالیت و زحمت بیشتری خواهد کرد و امر تعلیم و تربیت چه در داخل و چه در خارج‌ مدرسه متناوبا ادامه خواهد داشت،معلم مستقیم یا غیرمستقیم بر اعمال و رفتار فردفرد دانش‌آموزان نظارت خواهد کرد،همهء فعالیتها در خارج انجام و در کلاس مطرح و موردبحث قرار خواهد گرفت."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.