Skip to main content
فهرست مقالات

تربیت معلم

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : معلم ،تربیت ،تربیت‌معلم ،کارآموزان ،آموزگاران ،تنظیم برنامهء تحصیلی مراکز تربیت‌معلم ،علمی ،مراکز تربیت‌معلم ،تدریس ،فعالیتهای ارزشمند مسئولان مرکز تربیت‌معلم ،مسئولان آموزشی ،مراکز تربیت‌معلم در راهنمایی کارآموزان ،مراکز تربیت ،آموزش‌وپرورش ،کلاس ،آموزگاران مدارس کارآموزی ،انتخاب مسئولان آموزشی ،اجتماعی ،مدیر ،احتیاج ،تربیت کارآموزان ،مراکز تربیت‌معلم تدریس ،تنظیم ،مدارس کارآموزی ،تأسیس مراکز تربیت‌معلم ،معلم خوب ،انتخاب مدارس کارآموزی ،فعالیتهای تربیتی کارآموزان ،کار ،مراکز تربیت‌معلم خوب

خلاصه ماشینی:

"این نیز روشن و مسلم است که معلم خوب را فقط در مراکز تربیت‌معلم خوب می‌توان تربیت کرد بنابراین،توجه و دقت در چگونگی این‌ مراکز،به‌ویژه،برنامهء کار و فعالیت آنها باید در درجهء اول اهمیت قرار گیرد و ما پیش از تهیه و تنظیم هر نوع برنامهء تحصیلی،یک برنامهء سالم و منطبق‌ با پیشرفتهای علمی و فنی جهان و باتوجه به نیازمندیها و مقتضیات محیط خود برای مراکز تربیت معلم تهیه کنیم. به سخن دیگر،در نوشتن و تنظیم برنامهء تفصیلی جهت مراکز تربیت‌معلم‌ ابتدا باید بدانیم منظور ما از تربیت‌معلم در مراکز خاص چیست؛ثانیا امروز آموزگاران ما به چه نوع تجارب و مهارتها نیازمندند؛ثالثا میزان معلومات‌ داوطلبان در چه حدود است آیا همگی رشتهء طبیعی تمام کرده‌اند یا ریاضی‌ یا ادبی،و یا خانه‌داری،و چه نوع مطالبی را آنان می‌توانند تقریبا یکسان یاد بگیرند و دیگر این مشکل پیش نیاید که بعضی خود را متخصص تدریس ادبیات و گروهی متخصص تدریس ریاضی یا طبیعی بدانند و در نتیجه آموزشگاه را با مشکلات تازه‌ای روبرو کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.