Skip to main content
فهرست مقالات

ریاضیات جدید در دبیرستانها

نویسنده:

مترجم:

کلید واژه های ماشینی : ریاضیات جدید در دبیرستانها ،دانش‌آموز ،معلم ،مجموعه ،کلاس ،مجموعهء ،عدد بوسیلهء مجموعهء اعداد صحیح ،اصطلاحات ،فصل مشترک مجموعهء دانش‌آموزان ،فکر ،تعلیم و تربیت ،زبان ،دورهء اول دبیرستان ،خاصیت ،علمی ،آموزش ،فصل مشترک ،عناصر ،علامات ،دانش‌آموز دورهء اول ،روش جدید تربیت معلمان ،عدد هم‌نسبت بمجموعهء اعداد صحیح ،رابطه ،معلم ریاضی ،روش ،مثال ،برنامه‌های جدید ریاضیات ،مجموعهء دانش‌اموزان کلاس ،مجموعهء مقسوم‌علیه‌های ،روشهای جدید

خلاصه ماشینی:

"البته معلم جادوگر نیست ولی باید تمام احتیاجات فکری دانش‌آموز را در نظر داشته باشد؛دانش‌آموزان بطوری با سرعت شیفتهء کلمات جدید و موضوعات تازه میشوند که اغلب اصل مطلب را از یاد میبرند،معلم باید بخصوص‌ مراقب این امر باشد بهمین دلیل است که برنامه‌های دورهء اول ما حالت قدیم‌ خود را حفظ کرده است مثلا تدریس نور بطرز جدید در آن کنجانیده نشده و در فصل مربوط به اعداد کسری در جبر اگر ضرب و تقسیم قبل از جمع و تفریق‌ گفته شده فقط بخاطرنشان‌دادن عمل معکوس یک عمل مفروض میباشد. اما آیا باین دلایل باید از علم‌ حساب صرفنظر کنیم و آنرا با تمام ظرافتش در ردیف علوم مرده و محکوم‌ بزوال بدانیم؟آیا برای تعلیم حساب و مشتقات روزافزون آن بیهوده وقت صرف‌ مینماییم؟ آیا یک قسمت مهم از جبر و آنالیز و هندسهء بردارها،که حساب پایهء اساسی‌ آنها را تشکیل میدهد،مورداستفادهء فیزیک‌دان نیست؟ آیا دستگاه شماره بمعنای 2 با دو رقمش فقط صفر و یک«تصویر هیچ و همه» با آنهمه مورداستعمالش در منطق و الکترونیک بزودی پیدایش ماشین‌حساب در دستگاه بمبنای 8 را اعلام نمیکند؟ هرچه دامنهء اختراعات و کشفیات وسیعتر شود بهمان نسبت در برنامه‌های‌ تعلیماتی اثر خواهد گذاشت،علامات و اصطلاحات جدید در فرضیهء مجموعه‌ها مانند زبان جدید هستند که معلمین باید آنرا بیاموزند،لیکن این نکته هم مسلم‌ است که آموزش با تراکم علامات جنبه مدرن بخود نمیگیرد بلکه محتویات‌ برنامه حائز اهمیت است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.