Skip to main content
فهرست مقالات

بحث کوتاهی در باب روش آموزش انشاء (قسمت دوم - انشاء در دبیرستان)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : انشاء ،دبیر ،باب روش آموزش انشاء ،دانش‌آموزان ،باب روش آموزش انشاء قسمت ،انشاء در دبیرستان ،درس انشاء ،کلاس ،روش ،دبیر انشاء ،رغبت ،قطعه ،نثر ،تقلید ،علاقه ،تصحیح ،فکر ،بحث کوتاهی در باب روش ،روش عمومی دبیران انشاء ،دبیران انشاء از دانش‌آموزان ،داستانهای ،نوشته‌های ،فکر دانش‌آموزان و نوشتن انشاء ،یحث کوتاهی در باب روش ،تعیین و انتخاب دبیر انشاء ،تصحیح انشاء ،انشاء قسمت دوم ،دبیر قدم‌بقدم همرا‌ه دانش‌آموزان ،دانش‌آموز وارد دبیرستان ،انشاء درس

خلاصه ماشینی:

"هـ-تکلیف:شاید در مرحلهء اول تصور شود منظور از تکلیف تعیین‌ موضوعی است برای نوشتن و این‌کار را تمامی دبیران انشاء انجام می‌دهند و غالبا نتیجهء مطلوب را هم بدست نمی‌آورند اما اگر تکلیف صورت تازه‌تری‌ بخود گیرد قطعه بهتر و بیشتر نتیجه‌بخش خواهد بود مثلا برای هر دانش‌آموز قطعه‌هایی از نوشته‌های یکی از نویسندگان مشهور را تعیین کنند که در منزل‌ بخواند و نظر خودش را در باب آنچه خوانده بنویسد و سپس آن نوشته را در جلسه بعد بخواند باین ترتیب اولا دانش‌آموزان از شنیدن نوشته‌های‌ یکنواخت و شبیه بهم همکلاسیهای خود خسته نخواهند شد و با دقت و علاقه‌ بآنچه دوستانشان می‌خوانند و غالبا برای آنها تازگی دارد گوش فراخواهند داد؛ثانیا این کار خود رقابتی و شوری در کلاس ایجاد خواهد کرد و موجب‌ خواهد شد برای آنکه اظهارنظر دانش‌آموز صحیح و منطقی باشد،مطلب تعیین‌ شده را بدقت بخواند و بقضاوت منطقی و تفکر درست عادت کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.