Skip to main content
فهرست مقالات

بحث کوتاهی در باب روش آموزش انشاء (قسمت دوم - انشاء در دبیرستان)

نویسنده:

کلید واژه های ماشینی : انشاء، دبیر، باب روش آموزش انشاء، دانش‌آموزان، باب روش آموزش انشاء قسمت، انشاء در دبیرستان، درس انشاء، کلاس، روش، دبیر انشاء

خلاصه ماشینی:

"هـ-تکلیف:شاید در مرحلهء اول تصور شود منظور از تکلیف تعیین‌ موضوعی است برای نوشتن و این‌کار را تمامی دبیران انشاء انجام می‌دهند و غالبا نتیجهء مطلوب را هم بدست نمی‌آورند اما اگر تکلیف صورت تازه‌تری‌ بخود گیرد قطعه بهتر و بیشتر نتیجه‌بخش خواهد بود مثلا برای هر دانش‌آموز قطعه‌هایی از نوشته‌های یکی از نویسندگان مشهور را تعیین کنند که در منزل‌ بخواند و نظر خودش را در باب آنچه خوانده بنویسد و سپس آن نوشته را در جلسه بعد بخواند باین ترتیب اولا دانش‌آموزان از شنیدن نوشته‌های‌ یکنواخت و شبیه بهم همکلاسیهای خود خسته نخواهند شد و با دقت و علاقه‌ بآنچه دوستانشان می‌خوانند و غالبا برای آنها تازگی دارد گوش فراخواهند داد؛ثانیا این کار خود رقابتی و شوری در کلاس ایجاد خواهد کرد و موجب‌ خواهد شد برای آنکه اظهارنظر دانش‌آموز صحیح و منطقی باشد،مطلب تعیین‌ شده را بدقت بخواند و بقضاوت منطقی و تفکر درست عادت کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.