Skip to main content
فهرست مقالات

ارزشیابی تکوینی از آموخته ها (چه کنیم تا امتحانات کلاسی اول سال مفیدتر باشد)

نویسنده:

(2 صفحه - از 28 تا 29)

کلید واژه های ماشینی : امتحانات، ارزشیابی تکوینی از آموخته‌ها، امتحانات کلاسی اول، معلم، تدریس، دانش‌آموزان، نمره‌های، کلاسی اول سال، روش تدریس، هدف معلم از ارزشیابی تکوینی، سال مفیدتر، ترس، معلم نمره‌های کلاس، کلاسی ارزش‌یابی‌های تکوینی براساس اهداف، شاگردان کلاس از تدریس، اعلام، تدریس به دانش‌آموزان اعلام، جبران، روش تدریس و کارش مناسب، ارزشیابی تکوینی بر راستای اهدافی، معلمان امتحانات، امتحانات برپایهء اصول ارزشیابی‌های تکوینی، تأکید، امتحان معلم، امتحانات دانش‌آموز، مفاهیم، اهداف، نارسایی‌ها و عقب‌ماندگی‌های دانش‌آموزان، آموخته‌های دانش‌آموزان، امتحانات کوچک

خلاصه ماشینی: "7-معلم از بازخورد چنین امتحانی‌ درمی‌یابد که روش تدریس و کارش مناسب‌ بوده است یا نه؟ 8-او درمی‌یابد که آیا بیشتر شاگردان‌ کلاس از تدریس او بهرهء لازم را گرفته‌اند یا نه؟ 9-همچنین می‌فهمد چه قسمت‌هایی از درس را بیشتر شاگردان فرا نگرفته‌اند و باید تکرار شود و چه قسمت‌هایی را به خوبی‌ فهمیده‌اند. اما اگر امتحان حایز این ویژگی‌ها نباشد یا متضمن شرایط زیر باشد،عواقب‌ ناطلوبی را به دنبال خواهد داشت: 1-اگر امتحان العام نشده یا تأکید لازم‌ بر آن به عمل نیامده باشد و دانش‌آموز با عدم‌ آمادگی در آن شرکت کند،از همان ابتدای‌ سال شرایط کسب عادتی نامطلوب(شرکت‌ در امتحان بدون آمادگی قبلی)برای او فراهم‌ می‌آید. معلم نمره‌های کلاس را دقیقا تجزیه‌ و تحلیل و بررسی کند و نکات و مواردی از درس را،که اکثر شاگردان کلاس‌ نیاموخته‌اند،دوباره تکرار کند و علاوه بر آن روش تدریس خود را نیز مورد دقت و بررسی قرار دهد و در این راه از مشورت با دیگر همکاران دریغ نورزد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.