Skip to main content
فهرست مقالات

نامه ها و نوشته ها

(6 صفحه - از 4 تا 9)

خلاصه ماشینی:

"اما این قدر همه آن‌ها را خنداند و آخر کار ندانست چرا خنده‌هایشان تلخ بود با این‌که کاملا دور شده بود،هم او هم بچه‌ها یک لحظه،آرزو کردند کاش می‌شد سال‌ تحصیلی بعد،از همین فردا آغاز شود! عابدیان آموزگار ناحیه 3 اصفهان سالی یک دقیقه مطالعه‌21 برای نونهالانی که به عنوان امانت به ما سپرده شده‌اند،چه کرده‌ایم؟آیا متوجه‌ رسالت سنگینمان در این مسئولیت هستیم؟ خود ما در مقام یک معلم خبره و کاردان در زمینهء تعلیم اصول اولیه و اساسی تدریس، که توجه دادن کودکان به امر مطالعه و تحقیق‌ است،چه گام‌هایی برداشته‌ایم؟در این‌که‌ معلمان ما در زمینهء تعلیم دادن کتاب‌ها و دروس آموزشگاهی از استادان ماهر هستند، هیچ شکی نداریم،اما نحوهء آموزش در زمینهء علوم غیر کلاسیک چگونه است؟ خانم معلم عزیزی که هر روز به سر کلاس می‌روی و از بندبند انگشتانت بوی‌ خوب گچ تراوش می‌کند و دائم در تلاش‌ برای ارائهء بهتر درس هستی،چه‌قدر به‌ ساختارهای فکری این بنفشه‌های کوچک‌ فکر کرده‌ای؟ آیا می‌دانی به جز تدریس آب،بابا،نان، چه نقش عظیمی در زندگی این بچه‌ها داری؟ تو ناخدای کلاسی؛ناخدایی که کشتی‌ات را به هر سمتی که بخواهی،حرکت می‌دهی و می‌توانی سرزمین‌هایی را در قلوب پاک و بی‌گناه این کودکان کشف کنی که هر تکه‌اش‌ گنجی از زر و سیم باشد. هرکس جعفری را ناراحت‌ کند،پرونده‌اش را زیر بغلش می‌گذارم و به‌ سلامت!» جمله‌اش که تمام شد،چهار نفر از دانش‌آموزان خوب کلاس را،که بیشتر از بچه‌های دیگر حرف حساب سرشان می‌شد و بسیار مهربان و فهمیده بودند،صدا کرد و از آن‌ها خواست که بیایند و کنار جعفری‌ بایستند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.