Skip to main content
فهرست مقالات

خلاقیت

نویسنده:

(2 صفحه - از 30 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : خلاقیت ،شک ،دانش‌آموزان ،کلاس‌های درس ،معلمانی ،هوش‌های ،ذهنی ،آموزگار ،خلاقیت دانش‌آموزان در محیطهای آموزشی ،تفکر ،محیط ،نواندیشی ،کودکان ،شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان ،نواندیشی و تفکر خلاق ،بروز خلاقیت دانش‌آموزان ،دانش‌آموزان خلاق به اندازهء دانش‌آموزان ،ترس ،کشف مسایل و مطالب نو ،دانش‌آموزان در کلاس‌های درس ،مسایل ،پاسخ دادن به کنجکاوی‌هایش ،تفکر واگرا ،کنجکاوی ،انسان‌های خلاق ،آموزش دادن معلمان ،حل مسئله ،افراد خلاق ،کنج‌کاوی ،محیط زیست و پاسخ دادن

خلاصه ماشینی:

"هرچیز که وابستگی تفکرات جزمی و ساختارهای ذهنی‌ راکد را پس بزند،عرصه را برای جوانان‌ نواندیشی،که عامل پویایی و خلاقیت است، هموار می‌سازد؛ولی یادمان باشد که‌ لجام گسیختگی افکار را با نواندیشی و تفکر خلاق نیامیزیم که این دو مقوله‌های مجزایی‌ هستند. ترس عاملی بازدارنده است که‌ شخص را وادار می‌سازد اندیشه‌ها و افکار بدیع‌ خویش را تحت کنترل درآورد تا مورد قبول واقع‌ شود و از قضاوت‌های جزمی دیگران به دور باشد. یک نواختی محیطهای آموزشی و کلاس‌های درس و نداشتن هیجان برای‌ کنجکاوی و کاوش‌گری عامل دیگری است که‌ از بروز خلاقیت دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند. اما برای رشد و شکوفایی خلاقیت‌ دانش‌آموزان در محیطهای‌ آموزشی به چند مورد برای‌ نمونه اشاره می‌شود. *ایجاد شک و تردید در موضوعات و مطالب و ضوابط تا دانش‌آموزان به تفکر و پیدا کردن راه‌حل‌ مسایل و چالش در موضوعات علمی و اجتماعی‌ عادت کنند و شکوفایی فکر و اندیشهء آنان تحقق‌ یابد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.