Skip to main content
فهرست مقالات

نامه ها و نوشته ها

(4 صفحه - از 4 تا 7)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، کودک، معلم، آموزش، کاردستی، نوشتن، امتحان، املا، نمره، هنر

خلاصه ماشینی:

"اما این پرسش برایم مطرح شد که آیا واقعا تشویق دانش‌آموزی که همهء شاگردان توانایی او را می‌دانند،یک‌ شاهکار است؟آیا بقیه،که معمولا در اکثریت هستند،نباید طعم تشویق را بچشند؟آیا این احتمال وجود ندارد که دانش‌آموز ضعیفی،که تازه‌ طعم تشویق و برنده شدن را چشیده است،بیشتر به این‌گونه‌ شیرینی‌ها تن بدهد؟ دانش‌آموزان را،باتوجه به‌ نمره‌هایی که تا امتحانات سه‌ ماههء اول گرفته بودند،به سه‌ دستهء ضعیف،متوسط و خوب تقسیم کردم. «فیدر»به این نتیجه رسیده است‌ که اختصاص چند صفحه از نشریهء مخصوص دانش‌آموزان به لغات مشکل یا واژه‌هایی که کودک هنوز آن‌ها را نخوانده‌ است،در تدارک تمرین‌های مورد نیاز برای‌ بهبود کیفیت نوشتن،نتیجه رضایت‌بخشی‌ به بار می‌آورد. یکی از درس‌هایی که جزو برنامهء درسی دانش‌آموزان منظور شده،آموزش‌ هنر است که طبق آیین‌نامهء امتحانات دورهء پنج‌ساله‌ ابتدایی،باید از آن به‌ صورت عملی امتحان‌ گرفته شود. معلم چه‌ چیزی آموزش داده است تا از آن امتحان‌ بگیرد و برای نمره‌گذاری،چه مبنایی‌ داشته است؟درصورتی‌که تحقیقات‌ روان‌شناسان و متخصصان تعلیم و تربیت‌ نشان می‌دهد که هنر نقش والایی در رشد و تکوین کودکان دارد. برمبنای 14 هفته آموزش نقاشی،آن‌ را به سه قسمت مشخص تقسیم کرده‌ام: شش هفته نقاشی،شش هفته کار با کاغذهای رنگی(کولاژ)که به نحوی با نقاشی و به شکلی دیگر با کاردستی ارتباط دارد،و دو هفته هم آموزش کاردستی البته‌ توجه دارید که در محدودهء این چند هفته فقط می‌توان علاقهء دانش‌آموزان را تحریک کرد تا آن‌هایی که آمادهء آموزش بیشتر هستند، به افراد متخصص معرفی شوند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.