Skip to main content
فهرست مقالات

دانش آموزان انگیزه دار

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 40 تا 43)

کلید واژه های ماشینی : انگیزش، معلمان، دانش، دانش‌آموزان، دانش آموزان، مدارس، انگیزه، هدفشان افزایش انگیزش درونی دانش‌آموزان، انگیزش تحصیلی، معلمان انگیزش تحصیلی

خلاصه ماشینی: "اما باید دید که انگیزش ناشی از دانش آموزان انگیزه‌دار نوشتهء:چریل ال اسپالدینک ترجمهء:محمد رضا نایینیان دروس متنوع تا چه اندازه علایق مقطعی‌ دانش آموزان را افزایش می‌دهد و آن‌ها را به‌ انجام دادن تکالیف خود ترغیب می‌کند. در این مقاله دو برداشت‌ آموزشی و مدیریتی ارائه خواهد شد که‌ عبارت است از: 1_شاگردان می‌توانند در امور تحصیلی‌ خود تا حدی لذت درونی کشف کنند؛ 2_لازم است معلمان حداقل به همان‌ اندازه که به انگیزش بیرونی توجه دارند،به‌ انگیزش درونی نیز اهمیت دهند. در حالی که لازم است‌ معلمان بدانند چه زمانی باید عوامل‌ برانگیزندهء خارجی را مدنظر داشته باشند، چه وقت زمینهء رشد انگیزش درونی را فراهم‌ آوردند و چه طور دانش آموزان را از گرایش‌های انگیزش بیرونی به سوی نوع‌ درونی آن هدایت کنند. این‌ دانش آموز برای ایجاد نگرش درونی باید فکر کند که اولا قادر به انجام دادن کار است‌ و ثانیا حداقل کنترل شخصی در هدایت آن‌ برایش محفوظ است. چنین تمسک‌هایی به اشکال گوناگون‌ آموزشی غیر سنتی،گر چه به مقدار زیادی‌ موفقیت آمیز نبود حاکی از این حقیقت‌ است که انگیزش تحصیلی درونی به‌ سادگی با آزاد گذاشتن دانش آموزان در مورد این که تصمیم بگیرند کجا،چه وقت‌ و با چه کسی درس را می‌خواهند بگذرانند،بهبود نمی‌یابد؛بلکه افزایش‌ علاقهءدرونی در یادگیری بسیار پیچیده‌تر از آن است که انتظار می‌رود. از این‌رو،معلمانی‌ که تصمیم دارند انگیزش درونی‌ دانش آموزان خود را در فعالیت‌های‌ تحصیلی بهبود بخشند،باید بیاموزند که‌ چگونه با ایجاد محیطهای آموزشی‌ مناسب،احساس کفایت و کنترل آنان را افزایش دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.