Skip to main content
فهرست مقالات

دیدگاه کارشناسان درباره مدرسه محوری، چرا و چگونه؟! (نظرخواهی)

مصاحبه شونده:

(8 صفحه - از 24 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه، محور، آموزش و پرورش، محورى، معلم، مدرسه محور، مدیر، کارشناس، مدرسه‌محورى، مدرسه محورى

خلاصه ماشینی:

"(به تصویر صفحه مراجعه شود) #محمود امانی طهرانی کارشناس مسئول گروه علوم تجربی دفتر برنامه‌ریزی و تألیف کتب درسی برداشت من از مدرسه‌محوری چنین است: *اهمیت قایل شدن برای فعالیت‌هایی که به بهبود کیفیت آموزش در مدارس منجر می‌شود؛ *اتخاذ تصمیم‌های قابل اجرا و عملی با توجه به واقعیت‌هایی که در مدارس وجود دارد؛ *قایل شدن نقش فعال و سهم قابل توجه برای گردانندگان مدرسه در اتخاذ تصمیم‌هایی که به مدرسه مربوط می‌شود! (به تصویر صفحه مراجعه شود) #غلامحسین تکمیل همایون سردبیر و مدیر اجرایی فصلنامه کار و دانش نظام آموزش و پرورش در هر جامعه‌ای با تمام پشتوانه‌های سیاسی،اقتصادی و اجتماعی خود همراه با مجموعه تشکیلات و سازمان‌های اداری،علمی،پژوهشی و خدماتی نیروی انسانی آموزش‌دیده،در مراتب و مناصب گوناگون،با این هدف که وجود آمده است که در خدمت«مدرسه»قرار گیرد و در نهایت،تولیدات انسانی و فکری خود را در آن‌جا به جامعه عرضه کند. مدرسه می‌تواند کارآیی محصولات و عمل‌کرد خود را مثل هر کالای فرهنگی دیگر به رقابت بگذارد تا « سیه‌روی شود هر که در او غش باشد »!یا یک نظام ارزشیابی ملی وجود دارد که بر اساس مطالعات علمی در مورد برنامه‌ها و عمل‌کرد این نوع مدارس نسبت به برنامه های کلان وزارت تصمیم‌گیری کند. اما یک نکته اساسی که از مدیران دل‌سوز انقلابی در این مدت شنیدم این است که وزارت آموزش و پرورش باید خیلی با احتیاط در این راه قدم بردارد و صراحتا عرض می‌کنم که اگر ما در سطوح گوناگون،مدیران مدارس را از نظر فرهنگ اسلامی و تربیت دینی،دانش لازم علمی و مدیریتی و بعضی نکات دیگر انتخاب نکرده باشیم و بخواهیم اختیارات را از اداره بگیریم و به مدرسه بدهیم،ممکن است خیلی زود از این اختیاردادن‌ها پشیمان بشویم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.