Skip to main content
فهرست مقالات

مراکز تربیت معلم، بودن یا نبودن؟

نویسنده:

(8 صفحه - از 28 تا 35)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، تربیت، مراکز تربیت‌معلم، علمی، مراکز تربیت، آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت، دانشجو، تربیت معلم، وزارت آموزش و پرورش

خلاصه ماشینی:

"همان‌طور که آمار نشان می‌دهد،پس از تأسیس این مراکز،در زمان اوج،تعداد آن‌ها در سال تحصیلی 73-72 به 216 مرکز رسید؛حال آن‌که در سال تحصیلی 78-77، این تعداد به 72 مرکز رسیده است: (به تصویر صفحه مراجعه شود) منبع،جزوه عملکرد 20 سالهء اداره کل تربیت‌معلم و آموزش نیروی‌ انسانی کاهش تدریجی-تعطیلی قطعی؟ عده‌ای از صاحب‌نظران تعلیم و تربیت‌ کاهش تدریجی مراکز تربیت‌معلم و به دنبال‌ آن تعطیلی این مراکز را برای نظام آموزش و پرورش،و به تبع آن کل کشور،فاجعه تلقی‌ می‌کنند. کسانی که در مراکز تربیت‌ معلم تلمذ کرده‌اند و دیگر محیطهای‌ دانشگاهی را هم دیده‌اند،به خوبی‌ واقف‌اند که حتی نوع روحیات حاکم بر دانشجویان تربیت‌معلم با دیگر دانشجویان‌ بسیار تفاوت دارد و مؤید این مطلب مادهء 28 نظام‌نامهء نخستین مرکز تربیت‌معلم‌ ایران،دار المعلمین مرکزی،است که‌ می‌گوید:«نظم داخلی و روابط معلمین و اعضای مدرسه با متعلمین باید به نحوی‌ باشد که متعلمین را به جرئت و راستی، امانت و وقار،متانت و عزت نفس، شرافت و مهر و رأفت،حسن تکلم و ادب‌ و قید به انجام وظیفه و تکلیف و وارستگی‌ از عموم آلایش‌های زشت و موذی و سایر شرایط لازمه برای معلمین و مربیان اطفال‌ و جوانان عادت دهد و طریق رفتار معلم را با متعلم عملا به ایشان بیاموزد. از طرفی در انتخاب آنان نیز مدیریت و کارشناسی استان‌ها مسائل‌ خطی و باندی اعمال می‌کند و افراد خاصی را که با مدیریت همراهی بیشتری‌ *این ادعا که به دلیل کثرت فارغ التحصیلان دانشگاهی‌ می‌توان سطح علمی را در آموزش و پرورش بالا برد، توجیهی است که تنها به درد ارائه ترازنامهء کار و درج در خبرنامه‌های داخلی حوزه‌های ستادی وزارت می‌خورد!"

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.