Skip to main content
فهرست مقالات

ویژگی های مدرسه مطلوب (2)

نویسنده:

(3 صفحه - از 40 تا 42)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه ،معلم ،ابعاد کارآمدی مدرسهء مطلوب ،دانش‌آموزان ،عمل‌کرد معلم مطلوب ،دانش ،مطلوب ،کلاس ،مدرسه مطلوب ،یاددهی ،کلاس‌های درس ،تکالیف ،کارآمدی ،معلم مدرسهء مطلوب ،مدرسهء مطلوب ،معلم مدرسه مطلوب ،غیر کارآمد و غیر اثربخش ،غیر اثربخش و غیر کارآمد ،غیر کارآمد و اثربخش ،تدریس ،حوزه‌های یادگیری مطلوب ،روش‌های یاددهی ،کارآمدی مدرسه ،حوزه‌های یادگیری ،حوزهء یادگیری ،حوزه‌های اساسی یادگیری پیش‌بینی‌شده ،رفتار ،نقشه یادگیری در مدرسه ،اثربخشی و غیر اثربخشی ،مدیریت

خلاصه ماشینی:

"عمل‌کرد معلم مطلوب در این‌ خصوص،به قرار زیر است: @برای انتخاب نوع و ابعاد تکلیف‌ درسی،هم به اهداف و مقاصد آموزشی‌ و هم به توانمندی‌های دانش‌آموزان توجه‌ می‌کند. پ)مدیریت و سازمان‌دهی کلاس: در مدیریت کلاسی به روش‌هایی توجه‌ می‌شود که معلمان به مدد آن‌ها،رفتار اجتماعی مثبت و مناسب دانش‌آموزان را بهبود می‌بخشند و رفتارهای مخرب‌ آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و در سازمان‌دهی کلاس،به نظم و ترتیب‌ درسی و اجتماعی دانش‌آموزان توجه‌ می‌شود و عمل‌کرد معلم مطلوب به قرار زیر است: وقفه‌های بین فعالیت‌های کلاس را به کمترین حد می‌رساند و قواعد و قوانینی اجرا می‌کند که کلاس منظم‌ باشد(زمان غیر آموزشی را به حداقل‌ می‌رساند) -انتظارات خود را از دانش‌آموزان، در ابتدای سال به روشنی مشخص‌ می‌کند(توافق در مورد استانداردهایی‌ برای رفتار کلاسی). در این زمینه‌ عمل‌کرد معلم مطلوب به قرار زیر است: @دانش‌آموزان را در جهت درس خود قرار می‌دهد(با زبانی ساده مقاصد درس‌ را توضیح می‌دهد) @مطالب درسی را به دانش‌آموزان کاملا به روشنی و به طور دقیق تفهیم می‌کند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.