Skip to main content
فهرست مقالات

مربیان کوچک (تدریس خصوصی دانش آموزان به یکدیگر) قسمت اول

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 50 تا 53)

کلید واژه های ماشینی : دانش‌آموزان، تدریس، آموزش، کلاس، خواندن و نوشتن، طرح، تدریس خصوصی دانش‌آموزان، معلم، کتاب، داستان

خلاصه ماشینی: "زمانی که من به سمت مربی،آموزش به‌ دانش‌آموزان کلاس سال سوم و چهارم را آغاز کردم(گفتنی است که این اولین تجربه‌ آموزش من در مدرسه ابتدایی بود)از این‌ نگران بودم که آنان در تمام مراحل آموزش، به من متکی باشند. اصول اولیه این روش چنین‌ است: 1-کودکان باید طبق یک برنامه تحصیلی‌ خوب و پیشرفته(مدرن)آموزش داده شوند؛ 2-مربیان باید کوشش‌های خود را بر پایه‌ توانایی‌های فردی دانش‌آموزان استوار سازند؛ 3-انتظار می‌رود همهء دانش‌آموزان به‌ نوآموزهای موفقی تبدیل شوند؛ 4-کار کلاسی باید براساس نظم و (به تصویر صفحه مراجعه شود) همکاری پیشرفت کند. پس از گذشت چند روز،که مرتب فعالیت‌های‌ دانش‌آموزان را بررسی کردم تا مطمئن شوم‌ دقیقا بر طبق آنچه در نظر دارم پیشرفت‌ می‌کنند،از آن‌ها خواستم فعالیت‌های قبلی‌ خود را مرور کنند و ببینند آیا حداکثر تلاش‌ خود را انجام داده‌اند یا نه؟مشکل خود را با یک معلم دبستان(پایه اول و دوم)در میان‌ گذاشتم. طی این‌ جلسات نمونه‌ای از روش آموزش،را که‌ باید در مورد بچه‌های کوچک‌تر به کار می‌گرفتند،به آن‌ها آموزش دادم: @به آنان نشان دادم که کتاب را چگونه‌ در دست بگیرند تا کودک بتواند تصاویر و کلمات آن را به راحتی ببیند. در آخر به آن‌ها نشان‌ دادم که چگونه برای ادامه بحث،سؤال‌های‌ ساده‌ای را با دانش‌آموزان کوچک‌تر در میان‌ بگذارند،سؤال‌هایی مانند:«از کدام‌ قسمت کتاب بیشتر لذت بردید؟کدام‌ قسمت داستان یادتان مانده است؟درباره‌ شخصیت‌های داستان چه فکر می‌کنید؟» از آن‌ها خواستم این سؤالات را از قبل آماده‌ کنند تا اگر دانش‌آموزان در مورد ادامه بحث‌ درباره کتاب اظهار بی‌میلی کردند،این‌ پرسش‌ها را آماده داشته باشند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.