Skip to main content
فهرست مقالات

زنده باد دانش آموزان

گزارشگر:

(17 صفحه - از 46 تا 62)

خلاصه ماشینی:

"اصول اولیه این روش چنین‌ است: 1-کودکان باید طبق یک برنامه تحصیلی‌ خوب و پیشرفته(مدرن)آموزش داده شوند؛ 2-مربیان باید کوشش‌های خود را بر پایه‌ توانایی‌های فردی دانش‌آموزان استوار سازند؛ 3-انتظار می‌رود همهء دانش‌آموزان به‌ نوآموزهای موفقی تبدیل شوند؛ 4-کار کلاسی باید براساس نظم و (به تصویر صفحه مراجعه شود) همکاری پیشرفت کند. کاملا موافقم؛ولی نه برای معلمی‌ که می‌خواهد حداقل هر سال 30 دانش‌آموز تربیت کند که هریک از آنان در آینده باید بخش‌هایی از این سرزمین را اداره‌ کنند!راستی کدام ارجح است؟ بگذاریم معلم در تابستان به جای کار، برای ارتقای سطح فرهنگی و علمی خویش‌ به مطالعه بپردازد و خود را برای رهبری‌ آینده‌سازان آماده سازد یا این‌که تحت‌ فشارهای شدید مادی،زیردست صاحب‌ کاری کم‌سواد تحقیر شود تا بتواند مزدی‌ بگیرد و نان شب افراد خانوادهء خود را تأمین‌ کند؟آیا از چنین معلمی انتظار دارید که به‌ کودکان درس اعتماد به نفس و شجاعت و عزت نفس بدهد و در جهت شکوفایی‌ استعدادهای آنان گام بردارد و یا برای‌ حضور در کلاس‌های دانش‌افزایی و تربیت نیروی انسانی و یادگیری‌ مادام العمر،که باید خصیصهء یک معلم‌ واقعی باشد،انگیزه‌ای داشته باشد؟ به کرات در کلاس‌های ضمن خدمت‌ دیده‌ام که چگونه بااشتیاق و علاقه حضور می‌یابند و با همهء سختی‌ها،به تعهد خود در برابر جامعه واقف‌اند؛ولی دیده‌ام آنان‌ که باید همیشه احساس سرفرازی و سربلندی و غرور حرفه‌ای کنند،چگونه‌ در زیر فشارهای جانبی،اعم از کلامی و احساسی و عملی،له شده‌اند و مرهم این‌ غرور له‌شده،توکل به خداوند و لطف و کرم بی‌پایان او بوده است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.