Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت: آیا معلمان احساس قدرت می کنند؟

نویسنده:

مترجم:

(1 صفحه - از 8 تا 8)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، تعلیم و تربیت، مدیران، تعیین خط‌مشی انضباطی مدرسه تأثیر، معلمان احساس قدرت، مدارس، وضع خط‌مشی انضباطی مدرسه، برنامه‌ریزی و تعیین خطمشی مدرسه، کلاسی، اظهار

خلاصه ماشینی: "همچنین نتایج تحقیق نشان داد که‌ اثر مدیران در زمینهء وضع خطمشی انضباطی‌ مدرسه در سال‌های ذکرشده،به ترتیب 81، 85 و 87% بوده است. به هر حل،درک مدیران از رهبری خود در زمینهء برنامه‌ریزی اساسا غیرقابل تغییر و این ناشی از تمایل آن‌ها به داشتن قدرت در مدرسه است. نتایج بررسی نشان داد که در سال‌ تحصیلی 94-1993,35% از معلمان‌ اظهار کردند که بر موضوعاتی از قبیل‌ برنامه‌ریزی و تعیین خطمشی انضباطی‌ مدرسه تأثیر داشته‌اند. در حالی که اختلاف‌نظر بین‌ مدیران و معلمان در مورد موضوعاتی از بودجه مدرسه،برنامه‌های ضمن خدمت و ارزش‌یابی از معلمان زیاد است،نتایج‌ حقیق نشان داد که در مورد بودجهء مدارس و این‌که چه‌طور و چگونه به مصرف برسد، مدیران اظهار کرده‌اند که معلمان 41% در تنظیم بودجه مدارس تأثیر داشته‌اند. همچنان‌که معلمان گفتند در موضوعاتی از قبیل تعیین برنامهء درسی و وضع خطمشی انضباطی فقط 35% تأثیر داشته‌اند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.