Skip to main content
فهرست مقالات

به سوی الگویی تازه از تربیت معلم

نویسنده:

مترجم:

(5 صفحه - از 24 تا 28)

کلید واژه های ماشینی : معلمان ،تربیت ،آموزش ،به‌سوی الگویی تازه از تربیت ،تربیت معلم ،TE ،تدریس ،نیازهای اساسی یادگیری معلمان ،آموزش معلم ،حرفه‌ای ،الگویی تازه از تربیت‌معلم ،دانش ،مدرسه ،الگویی تازه از تربیت معلم ،کیفیت ،یادگیری معلم ،وجوه مربوط به یادگیری معلمان ،یادگیری دانش‌آموزان ،ایجاب ،نگرش‌های ،موضوع خودمختاری مدارس و خودمختاری ،برنامهء درسی TE ،منابع یادگیری معلم ،تدبیر ،برنامه‌های درس TE ،معلمان ( TE ) ،کیفیت آموزش ،آموزش و پرورش ،اصلاحی ،ساختن برنامه‌های درسی مدرسه

خلاصه ماشینی:

"*راه‌حل‌های فنی دارای اهمیت درجهء اول نیستند:لازم است شرایط سیاسی، فرهنگی و مرتبط با تبادل اطلاعات و معلوماتی که برای ایجاد تغییر در استنباطها و نگرش‌های اجتماع در مورد معلمان‌ و کارشان ضروری است،به وجود آید تا حکومت‌ها،مجامع معلمان،انجمن‌ها و سازمان‌های بین‌المللی مربط در بخش‌ آموزش،بر نقش مهم معلمان و نیاز به‌ بهبود شرایط کاری و حرفه‌ای آنان به منزلهء اقدامی بنیادی جهت آموزش مطلوب برای‌ همگان تأکید کنند. هرگاه TE را فرآیند مداومی‌ تصور کنیم که از راه منابع گوناگون تحقق‌ می‌یابد و در مراحل متفاوت شکوفا می‌شود،نه با شقوق گوناگون،که با اولویت‌های متعدد روبه‌رو می‌شویم‌ همچنین با نیاز به انتخاب مناسب‌ترین‌ ترکیب‌ها و ترتیب‌ها،از قبیل از کجا باید شروع کرد؟چگونه باید نظر و عمل را با هم تلفیق کرد؟چه چیزهایی را باید در TE ضمن خدمت گنجاند؟چه چیزی را هم‌ زمان با تدریس عملی می‌توان بهتر فراگرفت یا فقط می‌توان فراگرفت؟چه‌ چیزی لازمهء کنش و واکنش رودرروست‌ و با آموزش از راه دور چه می‌توان کرد؟ چگونه و چه زمان باید وجوه مربوط به‌ خودآموزی را مطرح کرد؟ چند عاملی که هنگام تعیین استراتژی TE باید در نظر گرفت بدین قرارند: *آموزش معلم گسترده‌تر از پرورش‌ اوست. چه؟ نیازهای اساسی یادگیری معلمان‌63 از حیث برنامهء درسی TE ،پرسشی‌ انتقادی که مطرح کردن آن لازم به نظر می‌رسد،این است:نیازهای اساسی‌ یادگیری معلمان(دانش‌ها،مهارت‌ها، ارزش‌ها و نگرش‌های آنان)برای مقابله با وضع جدید و برآمدن از عهدهء نقش تازه‌ای‌ که از آنان خواسته می‌شود،چیست؟به‌ عبارت دیگر،معلمان به یادگیری چه‌ چیزهایی نیاز دارند تا به صورت‌ آسان‌کنندگان یادگیری،جهت‌دهندگان‌ انعطاف‌پذیر،مطالعه‌کنندگان همیشگی‌ کتاب،تهیه‌کنندگان برنامه‌های درسی، پژوهشگران متفکر در کلاس درس، پیش برندگان و نظم‌دهندگان جمع، تنظیم‌کنندگان تجربه‌های خود،اعضای‌ فعال یک گروه تحقیق،روشنفکران‌ انتقادگر و متخصصان مستقل درآیند؟ چند اصل اساسی که در پاسخ دادن به‌ این پرسش‌ها مهم به نظر می‌رسد،عبارت‌ است از: *متشکل معلمان به‌عنوان‌ مشارکت‌کنندگان فعال در تعیین نیازهای‌ یادگیری خویش."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.