Skip to main content
فهرست مقالات

پرورش مهارت پرسش کردن در معلمان

نویسنده:

(2 صفحه - از 30 تا 31)

کلید واژه های ماشینی : سؤال ،کلاس درس ،فنون تدریس ،روش‌ها و فنون تدریس ،فعالیت‌های آموزشی ،شاگردان ،سؤال و جواب ،سؤالات ،سؤال نباید ،سؤال باید

خلاصه ماشینی:

"هنگامی که معلم می‌خواهد دانش‌آموزان را به‌ تفکر درباره مفهومی جدید وادارد و برای مرور مطالبی که قبلا تدریس شده است و نیز ارزش‌یابی از میزان درک دانش‌آموز یا دانش‌آموزان از مفاهیم موردنظر،از این شیوه‌ به فراوانی استفاده می‌کند. باتوجه به ابعاد متفاوت این روش،در این‌ مقاله بیشتر به بررسی طرز سؤال کردن معلمان‌ از دانش‌آموزان در کلاس درس پرداخته است. پرسش مناسب،نقش بسیار زیادی‌ (به تصویر صفحه مراجعه شود) عباس میربلوک بزرگی‌ کارشناس ارشد علوم تربیتی پرورش‌ مهارت پرسش کردن در معلمان‌68 در برانگیختن دانش‌آموزان به استدلال و تفکر دارد و معلم با این فن می‌تواند دانش‌آموزان را به یادگیری بیشتر ترغیب نماید. 5-سؤال باید به‌گونه‌ای طرح شود که‌ که جواب آن فقط«بلی»یا«خیر»یک جمله کوتاه‌ و از قبل آماده شده باشد؛زیرا سؤال باید دانش‌آموز را به تفکر وادارد. 10-سؤال باید خطاب به همه دانش‌آموزان‌ کلاس باشد تا همهء آن‌ها برای پیدا کردن جواب‌ فکر کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.