Skip to main content
فهرست مقالات

تعلیم و تربیت: ویژگی های مدرسه مطلوب (قسمت آخر)

نویسنده:

(3 صفحه - از 19 تا 21)

کلید واژه های ماشینی : مدرسه، معلمان، تربیت، دانش‌آموزان، معلم راهنما، مدرسه مطلوب، معلم راهنما و کارکنان مدرسه، کارکنان مدرسه، اولیا، خانواده

خلاصه ماشینی:

"معلم راهنما نه تنها با اولیای دانش‌آموزان پایهء مربوط به خود ارتباطی مداوم و همه‌جانبه دارد،بلکه‌ هرگونه ارتباط خانواده با مدرسه از طریق او صورت می‌گیرد. در این جلسات درباره‌ مسائل دانش‌آموزان گفتگو می‌شود،ارائهء راه‌حل برای بهبود وضعیت دانش‌آموز،ارائه‌ اطلاعات لازم از طریق خانوادهء دانش‌آموز به معلم راهنما و برعکس،تقویت روش‌های‌ تربیتی جاری در مدرسه و هماهنگی‌ روش‌های خانه و مدرسه از اهداف این‌ جلسات است. ارتباط صمیمانه و نزدیکی براساس همکاری،بین کارکنان‌ مدرسه وجود دارد و همهء آنان از حمایت‌ حرفه‌ای برخوردارند و در تصمیم‌گیری‌های‌ مربوط به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی‌ مشارکت می‌جویند و به‌طور کلی همه تلاش‌ها در جهت بالفعل کردن استعدادهای‌ دانش‌آموزان است. با عنایت‌ به این موارد،شناخت خانواده و دانش‌آموز و اتخاذ راه‌کارهای مناسب به منظور راهنمایی‌های لازم به صورت آموزش مستمر و ارتباطات برنامه‌ریزی شده قسمتی از برنامه‌های تربیتی مدرسه است. 6-ابعاد کارآیی اداری-مالی در مدرسه مطلوب الف)به نظم و انضباط در امور مربوط به آموزش و پرورش دانش‌آموزان توجه می‌شود."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.