Skip to main content
فهرست مقالات

ما و خلاقیت

نویسنده:

(5 صفحه - از 43 تا 47)

کلید واژه های ماشینی : خلاقیت، دانش‌آموزان، کودکان، معلم، آموزش، علم، پرورش، آموزش و پرورش، تربیت، مدارس

خلاصه ماشینی: "گرچه سعی‌ شده است که کتاب‌های علوم ابتدایی‌ عوض شود و مقداری به خلاقیت‌های‌ دانش‌آموز توجه شده است،تا هنگامی‌ که با مشکل توزیع یکسان مواد آموزشی‌ در کشور مواجه هستیم و تا آن هنگام که‌ برنامه‌ریزان آموزشی برای کل‌ دانش‌آموزان تحت پوشش با توجه به‌ مقتضیات طبیعی،اقتصادی،فرهنگی و اجتماعی آنان کتاب درسی تهیه نکنند، مشکل توزیع همسان وجود خواهد داشت. گرچه در مناطق در مورد تشکیل‌ کارگاه یا آزمایشگاه مرکزی برای‌ دانش‌آموزان اقدام شده است،متأسفانه‌ اکثر افرادی که عهده‌دار کار عملی در این‌ مکان‌ها هستند یا تبحر لازم را ندارند یا نمی‌توانستند در دبستان یا مدرسه‌ راهنمایی آموزگار یا دبیر خوبی باشند، به این سبب،آنها را به جایی فرستاده‌اند که با دانش‌آموزان کار نداشته باشند!!از طرف دیگر،دانش‌آموز حین کار در این‌ مکان‌ها به شدت باید مراقب وسایل‌ باشد؛چه حتی خسارت غیر عمدی به‌ وسایل مستلزم جبران خسارت و این‌ مورد هم دانش‌آموزان را نسبت به انجام‌ دادن کار دلسرد می‌کند. آیا عیبی دارد دانش‌آموزان از روزنامه و مجله‌ای که با نظارت دیگر وزارت‌ها چاپ و منتشر می‌شود و مفید نیز هست،استفاده کنند و حتی برای بهره‌برداری صحیح و مناسب از آن تبلیغ هم بکنیم؟ نتیجه‌گیری تا زمانی که بودجه،مسألهء اصلی‌ آموزش و پرورش است،حرف از ایجاد و پرورش خلاقیت،کاری بیهوده است‌ چون در هر برنامه‌ریزی،در نهایت به این مسأله برمی‌خوریم. مسؤولان آموزشی و امکانات و تجهیزات ما،به برنامه‌ریزی جهت ایجاد خلاقیت کمک نمی‌کنند درصد قبولی‌ ملاک تصمیم‌گیری‌هاست همه کوشش‌ افراد در این جهت معطوف می‌شود که‌ دانش‌آموزان کلمه به کلمه کتاب‌ها را حفظ کنند و نقطه به نقطه تحویل دهند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.