Skip to main content
فهرست مقالات

نافرمانی یک مدرس مرکز تربیت معلم (3)

گزارشگر:

(5 صفحه - از 40 تا 44)

خلاصه ماشینی:

"نگارنده در این‌ گزارش مستند سعی کرده است از یک طرف توجه مقامات مسؤول‌ برنامه‌ریز را به برخی از خلاءها در برنامه‌ و روش کار مراکز تربیت‌معلم جلب و از طرف دیگر،همکاران مدرس خود را به‌ اقدامی جهت پر کردن این خلاءها تشویق‌ و تحریک کند. به هر گروه حدود 10 جلد کتاب تحویل شد تا در طول هفته مطالعه‌ کنند و آن را،از این جهت که«آیا علاقه‌مندی به علوم را در خواننده ایجاد می‌کند یا توسعه می‌دهد؟و آیا به‌ دانش‌جویی توجه دارد یا دانش‌اندوزی؟» مورد مطالعه قرار دهند. 3. روش ارزشیابی موضوعات‌ آموزش داده شده چگونه است؟(با ارائه‌ نمونه سوال) دوشنبه 2/3/79 انتظار داشتم جان کلام جواب‌ دانشجویان،در طرح درس خود سؤوال‌هایی که هفته قبل طرح کرده بودم‌ به شرح زیر باشد: در تدریس نامطلوب6 1. چون در چهرهء آنها رضایت احساس شد و سؤوال‌ها ته کشید!اما من،با توجه به‌ فرصت باقی مانده به پایان ترم،تکلیفی‌ برای گروه‌ها تعیین کردم: «هر گروه،به دلخواه،موضوعی از موضوعات علوم تجربی دوره ابتدایی را برای تدریس در یک جلسه انتخاب‌ کند. برای این کار،به‌ نظر آنها همان‌گونه که ما گزارش کار خود آنها را در طول ترم در پرونده‌ای ارزشیابی‌ و حفظ کرده بودیم،حاصل کار دانش‌آموزان و نظر آموزگار درباره آنها نیز باید در پرونده‌ای حفظ شود و همانند امتحان رسمی،در نمرهء پایانی رسما دخالت داده شود. به نظر من راه درست این بود که روش ارزشیابی توصیه شده در جلسهء قبل(برای دانش‌آموزان)را در کلاس‌ خود نیز به کار گیریم."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.