Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو با عبدالرحیم جواهر فروش زاده (دیدگاهی تازه در تربیت معلم)

مصاحبه کننده:

مصاحبه شونده:

(4 صفحه - از 46 تا 49)

کلید واژه های ماشینی : معلم، تربیت، تربیت معلم، دانشجو، تدریس، دیدگاهی تازه در تربیت‌معلم، دیدگاهی تازه در تربیت، آموزش، ادراکی، روش‌های تدریس

خلاصه ماشینی:

"گفتگو با عبد الرحیم جواهر فروش‌زاده‌ دیدگاهی تازه‌ در تربیت معلم‌100 (به تصویر صفحه مراجعه شود) «بعضی از اصلاحاتی که باید در آموزش و پرورش به عمل آوریم،با صرف پول بیشتر،ساختمان مدارس‌ بهتر،در نظر گرفتن دروس جدید در برنامه‌های آموزشی،تغییر معیارهای‌ ارزشیابی و فراهم آوردن تجهیزات جدید امکان‌پذیر است. در آذرماه 1356 به سمت عضو هیأت علمی در دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید چمران به‌ تدریس اشتغال ورزیدم و در حال‌ حاضر،چهل و چندمین سال معلمی‌ خود را با نهایت اشتیاق و علاقه،با ایمان‌ راسخ به خدای بزرگ و عشق به اعتلا و ارتقای نوباوگان این ملت و مملکت ادامه‌ می‌دهم. 102 باید عرض کنم،هنگام فعالیت در مراکز تربیت معلم و سپاه دانش‌ جزوه‌های متعددی در زمینهء دروس مورد تدریس به رشتهء تحریر درآوردم که عموما مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش واقع‌ شده است. نویسنده ضمن توجه‌ دقیق به سایر ابعاد و عناصر تربیتی احترام‌ خاصی برای«خود»دانشجو قایل است‌ و عقیده دارد روش‌های تدریس هر معلم‌ کاملا منحصر به خود آن معلم است. به هر صورت،معلم‌ شایسته کسی است که طریقهء استفاده از وجود خود،استعدادها و شرایط محیطش را می‌شناسد و آن‌ها را چنان به‌ کار می‌گیرد که رضایت خود او و شاگردانش را فراهم می‌آورد و جامعه نیز از این وضع احساس رضایت می‌کند. معلم مؤثر انسانی است ممتاز که می‌داند چگونه از وجود خویش به نحو احسن و ثمربخش برای رسیدن به هدف‌های خود و جامعه در تربیت دیگران استفاده کند. فرآیند تربیت معلم باید برمبنای اصالت شاگرد استوار باشد و این نکته‌ای است که فلسفه‌ جدید تربیت توجه به آن را هنگام تدریس‌ در همه مدارس ضروری می‌داند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.