Skip to main content
فهرست مقالات

ذهن و یادگیری

نویسنده:

مترجم:

(4 صفحه - از 58 تا 61)

کلید واژه های ماشینی : اطلاعات، مغز، ذهن، مغز انسان، دانش‌آموزان، ذهن و یادگیری، انسان، معلم، بازخورد، فراخوانی

خلاصه ماشینی:

"از مهم‌ترین این عوامل، یکی میزان هماهنگی بین ساختار اطلاعات‌ موردنظر و شبکهء ذهنی افراد و دیگری کیفیت‌ رمزگشایی اطلاعات و میزان پردازش آن‌ها قبل‌ از ذخیره شدن در حافظهء بلندمدت است. پس کار اصلی معلم، معنی و مفهوم دادن به مواد درسی و یکم از راه‌های آن اطمینان حاصل کردن از آمادگی قبلی‌ دانش‌آموزان زبان خارجی می‌توان به دو روش آموزشی برای مفهوم بخشیدن به مطلب‌ اشاره کرد: 1-برای یادگیری لغات،دانش‌آموزانی که‌ لغات جدید را در خلال جمله‌ها یاد می‌گیرند، حدود 90%آن‌ها را به خاطر می‌سپارند؛اما دانش‌آموزانی که سعی می‌کنند کلمه‌ها را به‌ طور مجزا حفظ کنند،فقط 20%آن‌ها را حفظ می‌کنند. یعنی پیش خود حساب کنند بازخودی که دانش‌آموزان‌ دریافت می‌کنند،آن‌ها را به انجام دادن هر چه دقیق‌تر تکالیف و مشارکت فعالانه ترغیب‌ می‌کند یا برعکس آن‌ها را در مورد ناتوانی‌ خود متقاعدتر می‌سازد؟آیا بازخوردی که‌ دریافت می‌کنند،موجب تمیز دادن عمل کرد خوب و بد خودشان می‌شود تا بتوانند ارزش‌یابی صحیحی از خود داشته باشند یا این که در آن‌ها احساس سردرگمی و سؤتفاهم بوجود می‌آورد؟ معلمان می‌توانند چه نوع بازخوردی‌ برای دانش‌آموزان تدارک ببینند تا تأثیر مثبتی‌ برآنان داشته باشد؟معلمان بیش از هر چیز باید واکنشهای عاطفی دانش‌آموزان را مدنظر داشته باشند و به آن‌ها بفهمانند که‌ احساساشان را درک می‌کنند. آن‌ها باید در کلاس یک حالت تکلیف‌ محوری ایجاد کنند؛زمان‌بندی و توالی‌ درس‌ها باید به گونه‌ای تنظیم شود که‌ دانش‌آموزان برای انجام دادن تکالیف بعدی‌ فرصت کافی داشته باشند و سرانجام،باید سعی کنند هرگونه شرایط نامطلوب از قبیل‌ حس سردرگمی و بیهودگی را از بین ببرند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.