Skip to main content
فهرست مقالات

عبور از کلیشه ها

نویسنده:

(2 صفحه - از 8 تا 9)

کلید واژه های ماشینی : معلم، خلاقیت، کلیشه‌ها، دانش‌آموز، معلم خلاق، آموزش، سئوالات، پرورش بخش چپ مغز، آموزش خلاقیت، ارزش‌یابی، تربیتی، تفکر، پرورش، شناسایی، آموزش تفکرات خلاق، فکر، تشویق، ارزیابی، پرورش خلاقیت، دانش‌آموزان شناسایی و تشویق، یادگیری به‌تناسب موضوع و آموزش، خلاقیت و ابتکار دانش‌آموز، روان‌شناسی، معلم زمینه‌ساز خلاقیت، حافظه‌ی محض و فعالیت‌های ذهنی، ترجمه‌ی، دانش‌آموز به‌تناسب موضوع و آموزش، فرصت‌هایی، سئوالات غیر، فرشته معتمدی معلم

خلاصه ماشینی: "چگونه یک معلم خلاق می‌تواند خلاقیت‌ را در دانش‌آموزان شناسایی و تشویق کند و فرصت‌هایی برای کاربرد آن پدید آورد؟ این بخش،پیشنهادهایی ویژه برای فراهم‌ کردن چنین فرصت‌هایی ارائه می‌دهد. معلم گرامی،در صورتی که نمی‌توانید برخی سئوالات را جواب دهید،بگذارید دانش‌آموز ببیند شما از چنین سئوالاتی‌ استقبال می‌کنید؛ معلمانی که دارای خلاقیت فردی‌ هستند،سعی می‌کنند در تمام فکرها،نکات‌ مثبت را بیابند و به سئوالات پاسخ بدهند؛ بهترین روش این است که این سئوالات، با مطالبی از سوی معلم دنبال شود و از دانش‌آموز بخواهد در مورد مسئله بیشتر فکر کند زمانی که دانش‌آموز فکر خود را ارزیابی کند،احتمال کم‌تری دارد که در آینده‌ از طرح سئوال بپرهیزد؛ 3. معلم خلاق ازرش‌یابی پیشرفت‌ تحصیلی را وسیله‌ای برای افزایش‌ مهارت‌های یادگیری تلقی می‌کند و از آن برای بهبود کیفی برنامه استفاده‌ می‌کند و از ارزش‌یابی فقط برای‌ شناسایی نقطه ضعف‌ها بهره نمی‌گیرد؛ بلکه نقش بزرگ‌تر ارزش‌یابی را شناسایی استعدادها و توانایی‌ها می‌داند؛ 9."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.