Skip to main content
فهرست مقالات

کتابخانه معلم: معرفی کتاب

معرف:

(1 صفحه - از 64 تا 64)

کلید واژه های ماشینی : معلمان، انگیزش، کتاب، کتابخانهء معلم معرفی کتاب، کلاس‌های، روش‌های شاگردمدار و معلم‌مدار، انگیزش در کلاس درس، کلاس‌های شاگردمدار، کلاس‌های معلم‌مدار، ترکیبی از روش‌های شاگردمدار، دانش‌آموزان، برنامه‌های آموزشی غیر منسجم، ایجاد انگیزش در دانش‌آموزان، مداخله‌های آموزشی، شاگردمدار بیش‌تر، معلم‌مدار بیش‌تر، دانش‌آموزان متمرکز، انتخاب، انگیزش انسانی، برنامه‌های مدون از جانب معلم، چارچوب منسجم، تحقیقت، نوشته‌های قابل دسترس معلمان، مفهوم شایستگی فردی، نکته، برنامه‌های سنجیده و انسجام، موضوع، بخش دوم، گروه‌ای کوچک و افراد، حال

خلاصه ماشینی: "چرا موضوع«انگیزش»،که‌ برای آموزش موفقیت‌آمیز ضرورت دارد،این چنین مورد بی‌اعتنایی واقع شده است و در بیشتر برنامه‌های مدون از جانب‌ معلم،بی‌اهمیت تلقی می‌شود؟ چرا برنامه‌های آموزشی غیر منسجم و نسنجیده،غالبا به‌ بازنگری تحقیقاتی می‌پردازند که‌ نظریه‌های‌موجود،زیربنای آن‌ را تشکیل می دهند؟آیا دور از واقع‌نگری نیست که فرض کنیم‌ معلمان می‌توانند چنین اطلاعاتی‌ را با برنامه‌های سنجیده و انسجام‌ یافته وفق دهند به‌گونه‌ای که با روش‌های روزمره،که در مدارس اجرا می‌شود،مناسب و موافق باشد؟من در نوشته‌های‌ قابل دسترس معلمان،خلأهایی‌ یافتم که برای پر کردن آنها به نوشتن«انگیزش در کلاس»پرداختم. دوم این‌ که آنها به خوبی،روش‌شناسی‌ (جدیدی)ترسیم می‌کنند در خصوص‌ این‌که آیا کلاس‌های معلم‌مدار باید مورد توجه قرار گیرد یا کلاس‌های شاگردمدار و یا ترکیبی از این دو. به عنوان نمونه، کلاس‌های معلم‌مدار بیشتر بر پیشرفت‌ تحصیلی دانش‌آموزان متمرکز است‌ (خودشایستگی)در حالی که کلاس‌های‌ شاگردمدار بیشتر بر خودپیروی‌ (خودمختاری یا خودتعیینی)تأکید می‌کند. برنامهء مدیریتی و آموزشی‌ پیشنهاد شده در این کتاب در واقع ترکیبی‌ از روش‌های شاگردمدار و معلم‌مدار است."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.