Skip to main content
فهرست مقالات

تجربه: ارزیابی عملکرد شورای اسلامی دوم شهر تهران در قالب شهرداران منتخب آن

نویسنده:

(4 صفحه - از 76 تا 79)

کلید واژه های ماشینی : ارزیابی عملکرد شورای اسلامی ،شهرداری ،شهر ،ترافیک ،سیاسی ،مدیریت ،شهر تهران ،شهر تهران در قالب شهرداران ،شورای اسلامی ،حمل‌ونقلی ،شورای اسلامی شهر تهران ،اقتصادی ،مدیریت شهری ،حمل‌ونقل و ترافیک ،تصمیم‌گیری ،عملی ،هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ،حرکت ،آهنگی ،دوره مدیریت شهرداری تهران ،پروژه‌های ،شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور ،طرح ،طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی ،اجرایی ،فنی ،کلان ،نهاد ،حوزه شهرداری و شورای اسلامی ،مدیریت شهرداری تهران در دوره

خلاصه ماشینی:

"1. ابهام در حدود"اختیارات و مسئولیت‌ها"ی شورا بی‌شک،اصل‌"شورا"و"مدیریت شورایی‌"،با توجه به سیره‌ پیامبر اکرم(ص)و مولی الموحدین علی(ع)در تحقق‌ عملی و تجلی عینی این شیوه از تصمیم‌گیری و مدیریت، ارزشمندترین نوع تصمیم‌گیری و مدیریت است؛در شرایطی که‌"نهادهای مدنی‌"پشتیبان‌"مدیریت شورایی‌" از قبیل انجمن‌ها و جامعه‌های غیر دولتی،احزاب و تشکل‌های سیاسی و صنفی،مطبوعات آزاد و دیگر عناصر مرتبط حضور دارند و بالاتر از آن،"نهادینه‌"شده‌اند، مسلما نتایج و دستاوردهایی به بار می‌آید که به حق‌ شگفت‌آور و تحسین بر انگیز است،اما در غیاب چنین‌ نهادهایی و یا در شرایطی که آن‌ها به صورت صوری و "کاریکاتوروار"حضور می‌یابند،به علت تناقض جوهری‌ "حرکت شورایی‌"با"حرکت فردی‌"،درگیری عملی‌ "هماهنگی‌"با"من آهنگی‌"این بار به صورت سربسته و در قالب‌"ابهام در حدود اختیارات و مسئولیت‌"های شوراها نمود پیدا می‌کند و نهایتا در بحث‌وگفت‌وگوهای دامنه‌دار در محافل و مجالس مختلف رسمی و غیر رسمی سیاسی‌ و غیر سیاسی،به دلیل ضرورت‌"تصمیم‌گیری‌های قاطع‌ و عملی‌"،همان‌"من آهنگی‌"ریشه‌دار در تاریخ و اقتصاد و سیاست چند صد و چند هزار ساله،به بهانه این‌"ابهام‌" پیروز میدان می‌شود و این فرآیند برای سال‌ها و حتی‌ دهه‌ها ادامه می‌یابد. -تلاش در"اهتراز از برخوردهای عکس العملی‌"در عزل‌ و نصب مدیریت‌ها و از جمله مدیریت‌های حوزه‌ حمل‌ونقل،تعدیل جوان‌گرایی افراطی گذشته و بهره‌مندی از صاحبان فن و تجربه که به علت تغییرات‌ فراگیر دوره قبلی شهرداری،عملا نتوانسته است به‌ شکل قابل قبولی تحقق یابد و البته باز هم در چارچوب‌ خاستگاه انتظامی-مدیریتی حاکم بر مدیریت فعلی‌ شهرداری و سنت‌های باقی مانده از مدیریت‌های قبلی‌ و ظرفیت‌های فنی-تخصصی قابل تحمل روز -و بالأخره سعی در اهتراز نمود"ابزارپنداری‌"طرح‌های‌ عمرانی حمل‌ونقلی-ترافیکی شهر تهران و حرکت در جهت‌"توسعه پایدار"و"مدیریت شهروندمدار"که صد البته آن هم در چارچوب محدودیت‌ها و امکانات ذهنی‌ -عینی موجود و ظرفیت‌های ممکن و قابل استفاده‌ پیش می‌رود و با توجه به سایه سنگین سیاست‌های‌ باقی‌مانده از مدیریت قبلی شهرداری،امری چندان‌ سهل الوصول به نظر نمی‌رسد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.