Skip to main content
فهرست مقالات

تبلیغات سیاسی و هرم گفتارهای کلان در ایران امروز

نویسنده:

(6 صفحه - از 14 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : سیاسی، هرم گفتارهای کلان، هرم گفتارهای کلان در ایران، کلامی، کلان، ایران، دموکراسی، انتزاعی، ساختار انتزاعی کلام و هرم، دال

خلاصه ماشینی: "اما تحولات به وجود آمده در عرصه کلامی،نشانه چیست؟آیا این تحول در تولید شعارهای انتخاباتی، یک فرآیند بنیادی و بی‌برگشت است؟یا این‌که در یک خلاء موقتی به سر می‌بریم و باید انتظار کشید که به زودی به دوران طرح شعارهای کلان و بسیج‌کننده در سطح گسترده بازگردیم؟طرح‌ شعارهای غیر انتزاعی و ملموس،نشانگر چه تحولاتی در الگوی مصرف شعارهای تبلیغاتی است؟ این تحولات را چگونه ارزیابی کنیم و چه افقی را پیش روی جامعه امروز ایران،در انتظار باشیم؟ این‌ها سوالاتی هستند که به نظر نگارنده موضوعیت دارند و از حیث شناخت ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی محل توجهند. هرم-گفتارهای پیرامونی در مقایسه با وضعیت گفتارها در مرکز اگر چنان‌که گفته شد،سرمایه‌های کلامی را صور هرم‌گونه گفتارهای فراگیر یا کلان گفتارها به شمار آوریم،نسبت این گفتارها با یکدیگر چگونه است؟این وضعیت با وضعیت کشورهای‌ پیشرفته و دموکراتیک امروزی چه تشابهات و تفاوت‌هایی دارد؟در این‌جا صرفا با توجه به‌ الگوی رقابت‌های سیاسی در کشورهای‌ مرکزی،روایت تیپ ایده‌آلی از کشورهای مذکور ترسیم خواهیم کرد تا امکان صورت‌بندی‌ وضعیت ایران به عنوان یک کشور پیرامونی‌ فراهم شود. گفتار دوم خرداد می‌توانست در بدو ظهورش، طلیعه گفتاری شبیه گفتارهای پرونده در مرکز باشد یا نقطه پایانی بر ظهور هرم گفتارهای‌ کلان بگذارد،همچنان‌که می‌توانست گفتارهای‌ متعدد و متکثر را در درون خود به معارضه با یکدیگر بخواند و در عین حال این احساس را در آنان پدید آورد که در محیطی مشترک زندگی‌ می‌کنند."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.