Skip to main content
فهرست مقالات

احمد در سه نگاه

معرف:

(2 صفحه - از 113 تا 114)

کلید واژه های ماشینی : مطبوعات، خبر، خبرگزاری، جنگ، ستاد تبلیغات جنگ پشتوانه مطبوعات، اخلاق، ستاد تبلیغات جنگ، روزنامه، خبرنگاران روزنامه‌های دوران جنگ، روزی روزنامه کیهان خبر

خلاصه ماشینی: "شرایط ویژه دوران جنگ‌ به ناچار موجب نوعی تمرکز در اطلاع‌رسانی می‌شد،ازاین‌رو"ستاد تبلیغات جنگ‌"عهده‌دار این مهم در عرصه اخبار جنگ بود و بار اصلی‌ کار هم بر دوش اصحاب و اهالی خبرگزاری قرار داشت. احمد را از همان روز که شناختم،دغدغه‌دار حقیقت و آزادی و اخلاق‌ بود و زبان و منش و روش او که سخت رنگ و بوی محله و مردمش‌ را داشت،جز وامدار این دغدغه‌ها نبود. نمی‌دانم اگر آن روز"ستاد تبلیغات جنگ‌"به جای نگاه باز و شیوه معقول‌ احدم،برمدار نگاه رسمی و شیوه معمول این روزها در قبال مطبوعات‌ می‌چرخید،چه بر سر دست‌اندرکاران و خبرنگاران روزنامه‌های دوران‌ جنگ می‌آمد،اما می‌دانم که محصول آن نگاه و شیوه بسیار پرثمر بود. به گفته خود او،آن صحفه‌ها به بخشی از متون آموزشی خبرنگاران‌ خبرگزاری جمهوری اسلامی تبدیل شده بود؛و این چنین بود که احمد حتی در همان دوران،آزادی را زمینه می‌دید و تبلیغات را متن و متن را در چنان زمینه‌ای می‌فهمید و تفسیر می‌کرد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.