Skip to main content
فهرست مقالات

نظری بمکتب ادیان

نویسنده:

(8 صفحه - از 26 تا 33)

کلید واژه های ماشینی : دین، عمرو بن عاص، نجاشی، قرآن، کنیز، پادشاه، بمکتب ادیان، عماره، حبشه، مکه

خلاصه ماشینی:

"از باب نمونه گفتار عیسی مسیح(ع)را که قرآن حکایت میکند به‌بینید: «آنگاه که عیسی بن مریم گفت ای بنی‌اسرائیل من فرستاده خدایم بسوی شما تصدیق‌ میکنم آنجه از احکام توراة برای شما بیان شده و مژده میدهم بآمدن پیغمبری‌ بعد از خود که نامش احمد(ص)است(صف آیه 6)» و نیز در بدو پیدایش پیغمبر خاتم،اهل کتاب یعنی یهود و نصاری اعتراف‌ میکردند که اساس گفتار و احکام قرآن برطبق توریة و انجیل است و پیغمبر اکرم با کتاب خودشان بر آنها حجت را تمام میکرد،گرچه برخی از آنها از روی لجاجت‌ و عناد از گرویدن و اقرار به نبوت این پیغمبر خودداری نموده راه سرپیچی و انکار را پیش میگرفتند و گروهی از آنانکه حس عداوت و خیره‌سری با آنحضرت‌ را نداشتند ایمان میآوردند. اثر منطق حق از اینرو وقتیکه جعفر طیار برادر امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) باتفاق جمعی از مسلمانان که در اثر شکنجه و آزارهای تحمل‌ناپذیر کفار مکه‌ بستوه آمده بودند بسوی کشور حبشه‌1فرار نمودند جعفر با بیان شمه‌ای از منطق و احکام و برنامه پیغمبر اسلام،چنان نجاشی‌2پادشاه آنکشور را که‌ مردی دانشمند و مسیحی بوده مجذوب کرد که بگریه افتاد و اعتراف کرد همه اینها عینا منطق عیسی بلکه تمام پیغمبران برحق و سفیران الهی است. نتیجه: ازمطالعه این داستان این حقیقت بخوبی برای ما روشن میشود که تمام‌ برنامه اصلاحی پیغمبر اسلام که جعفر در برابر نجاشی و کشیشان و علمای مسیحی‌ بیان نمود عینا برنامه‌هائی بود از واجبات و محرمات که بوسیله عیسی در انجیل‌ و سایر کب آسمانی قبلا برای مردم مقرر شده بود،و همین سبب شد که نجاشی‌ اعتراف بحقانیت نبوت پیغمبر اکرم(ص)نموده و مسلمان شد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.